Trasa S7 na południe od Warszawy nabiera kształtów. Pierwsze fragmenty już za rok

Prace drogowe w województwie mazowieckim przebiegają zgodnie z planem. Dotyczy to też ważnego odcinka S7 na południe od Warszawy - w realizacji jest prawie 30 kilometrów nowej trasy.

Nowy fragment trasy S7 na południe od stolicy będzie się rozpoczynał na węźle Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i kończył na początku już istniejącej obwodnicy Grójca. Kierowcy pojadą trasą ekspresową, o dwóch jezdniach po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca - po 2 pasy ruchu.

Włączyć się do trasy S7 będzie można poprzez węzły:

  • Zamienie,
  • Lesznowola,
  • Antoninów,
  • Złotokłos,
  • Tarczyn Północ,
  • Tarczyn Południe.

Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Na południu też powstają kolejne kilometry trasy S7: Kolejny fragment trasy S7 coraz bliżej. Powstanie "siódemka" na północy Krakowa

Inwestycja została podzielona na trzy zadania:

  • „A” węzeł Lotnisko – węzeł Lesznowola, długość ok. 6,6 km, termin umowny: luty 2020 r. – październik 2022 r.
  • „B” węzeł Lesznowola – węzeł Tarczyn Północ, długość ok. 14,8 km, termin umowny: sierpień 2017 r. – marzec 2021 r. (rozpatrywane jest roszczenie wykonawcy dotyczące wydłużenia czasu na realizację)
  • „C” węzeł Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, długość ok. 7,9 km, termin umowny: sierpień 2017 r. – marzec 2021 r.

Trzy odcinki, trzech wykonawców

Na wszystkich odcinkach trwają prace. Na odcinku węzeł Lotnisko – węzeł Lesznowola, realizowanym przez firmę Polaqua (po tym jak w maju 2019 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą), prowadzone są prace ziemne, odhumusowanie, rozbiórki budynków oraz odcięcia przyłączy gazowych.

Trasa S79, węzeł Warszawa LotniskoTrasa S79, węzeł Warszawa Lotnisko GDDKiA

Na środkowym fragmencie (zajmuje się nim firma IDS-BUD) pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, poza nadzorem środowiskowym i archeologicznym, wykonawca usuwa karpy, zabezpiecza drzewa, prowadzi rozbiórki budynków, ogrodzeń, a także usuwa kolizje z urządzeniami podziemnymi.

Na ostatnim odcinku, który rozpoczyna się od węzła Tarczyn Północ i kończy na istniejącej obwodnicy Grójca, realizowane są roboty związane z budową nasypów, wykopów, jak i poszczególnych warstw konstrukcyjnych drogi. Toczą się zaawansowane roboty mostowe. Wykonawca, firma Mota-Engil, zajmuje się także pracami brukarskimi jak i budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia itp.

Trasa S7 to najdłuższa droga w Polsce

Droga ekspresowa łączy Gdańsk i Rabkę-Zdrój, zatem to główny szlak komunikacyjny pomiędzy północą a południem kraju. Łączy aglomeracje trójmiejską, warszawską, kielecką i krakowską, a na odcinku Kraków Opatkowice – Rabka-Zdrój trasa S7 stanowi fragment zakopianki. Całą trasę S7 docelowo zaplanowano w przekroju 2×2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku), poza krótkimi fragmentami o układzie 2×3. Projektowana długość trasy wynosi 706 km, co czyni ją najdłuższą drogą szybkiego ruchu w Polsce.

Trasa S7 na południe od WarszawyTrasa S7 na południe od Warszawy GDDKiA

Więcej o:
Komentarze (42)
Trasa S7 na południe od Warszawy nabiera kształtów. Pierwsze fragmenty już za rok
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: dse

    Oceniono 36 razy 22

    Wspaniała wiadomość. Droga łącząca Trójmiasto, Warszawę i Kraków, największe miasta Polski może w końcu po 30 latach od upadku PRL doczeka się wybudowania. To wstyd dla WSYTSKICH rządów po '89.

  • mercx

    Oceniono 12 razy 8

    Super. Już za 5 lat noże skończą. A niedowiarki nie wierzyły że zdążą na EURO2012.

  • tylkoturbobenzyna

    Oceniono 16 razy 8

    Niemożliwe ! To już nie będzie mega korków na jednych światłach blokujących międzynarodowy ruch przy budynku z chińskim badziewiem ?? No chyba, że chińskie badziewie przeniesie budynek bliżej ekspresówki to będą światła i skrzyżowanie i na S7 !

  • Gość: query

    Oceniono 15 razy 1

    Aglomeracja kielecka?? Chyba po drodze jest większy i ważniejszy Radom - ze skrzyżowaniem z trasą S12 i przyszłą S9 do Rzeszowa...

  • Gość: tomek_pb2

    Oceniono 4 razy 0

    Autostrady i/lub DSRy na kierunku pd-pn powinny mieć absolutny priorytet od kilkudziesięciu lat. Powinny być ukończone 20 lat temu (S3, S11, A1, S7 i S19). To drogi podstawowe dla połączenia głównych ośrodków kraju i całych regionów o różnorodnych walorach i różnorodnych ofertach produkcji i usług. Ta różnorodność tworzy dość KOMPLEMENTARNY zespół. Drogi są potrzebne, żeby z tej różnorodności wszyscy mogli korzystać. Żeby gęsto zaludnione regiony przemysłu ciężkiego Śląska i Małopolski połączyć z rolniczymi regionami Wielkopolski, Mazowsza czy Podlasia z odzieżowym przemysłem Łodzi czy Białegostoku, rybołówstwem Pomorza i Warmii. Żeby towary wygodnie transportować do portów i z portów. Żeby wszyscy mieli wygodny dojazd do pracy albo wakacyjny czy weekendowy w góry, nad jeziora czy nad morze. To absolutna tragedia , że rządzący decydenci, zamiast nadrabiać te zaległości, to np w latach 2007-2012 praktycznie sprzeniewierzyli 100 mld zł na kretyński program EURO 2012. Co z tego mieliśmy? Ostatnie miejsce w najsłabszej grupie. 3 trwale deficytowe nowe stadiony i jeden przebudowany. Dokończenie A2 z Niemiec pod Warszawę i A4 z Niemiec do Wrocławia. Kompletna degrengolada klubowej piłki (od tego czasu żaden polski klub nigdy nie dostał się do żadnych rozgrywek PE). Nikt qrva nie siedzi za te 100 mld zł, bo qrva qrvie łba nie urwie !!! Taki sam splendor głupich 15 meczów EURO to 4 lata wcześniej, mała Austria uzyskała za równowartość 3 mld zł . I to łącznie z wynagrodzeniem sędziego Webba, za wyjście z grupy. I per saldo zarobiła na tym kilka mld. A my nadal nie mamy skończonej jedynej autostrady A1 przez Polskę do Trójmiasta, a S11 na Pomorze środkowe i zachodnie nie mamy nawet zaczętej. Nadal nie ma DSR 7 między dwoma największymi miastami Polski (dawną i obecną stolicą). Zmarnowano już tyle pieniędzy z podatków od ludzi pracy. I z kredytów. Dodrukowano już tyle pieniędzy, rujnując robotników, ciułaczy i emerytów inflacją. I żadnych efektów nie było. I tym bardziej nie będzie po epidemii. Zarządzono ogólne postojowe , za które rząd chce zapłacić 300 mld zł a niektórzy drą ryje , ze to za mało. Po wydaniu 300 mld zł za nic, przyjdzie kolej na kolej do jakiegoś CPK i na sam CPK Baranów (nomen omen). Na te zupełnie zbędne "szprychy" i dwudzieste lotnisko w Polsce, zmarnują kolejne 300 mld świeżo wydrukowanych złotych. To razem 600 mld zł. W Polsce jest najwyżej z 5mln rodzin uczciwych płatników VATu i ich pracowników obecnych lub byłych (emerytów) Każda taka rodzina na samej inflacji straci średnio po ok 100 tys ciężko uciułanych oszczędności. Wystarczy sprawdzić ile już straciła złotówka do innych walut. Nawet do walut krajów naprawdę dziesiątkowanych przez pandemię (USA, Włochy i Hiszpania, W. Brytania, Szwajcaria).

  • wydzielina_fizjologiczna

    Oceniono 6 razy 0

    Scyzoryk, scyzoryk, tak na mnie wołają
    Warszawiacy i Krakusi, co przez Kielce śmigają..
    S7

  • robur.zabojca.kur

    Oceniono 1 raz -1

    Fajnie, bo ten wylot przywróci równowagę w okolicy węzłów Konotopa - Opacz. Więcej samochodów pojedzie jezdnią dla tranzytu a mniej będzie się pchać w przeciążoną jezdnię boczną.

  • belferka1950

    Oceniono 2 razy -2

    Na południu szybka jazda kończy się zaraz za Wodzisławem. Krakowiacy nie chcą warszawiaków.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX