Trasa S7 na południe od Warszawy nabiera kształtów. Pierwsze fragmenty już za rok

Prace drogowe w województwie mazowieckim przebiegają zgodnie z planem. Dotyczy to też ważnego odcinka S7 na południe od Warszawy - w realizacji jest prawie 30 kilometrów nowej trasy.

Nowy fragment trasy S7 na południe od stolicy będzie się rozpoczynał na węźle Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i kończył na początku już istniejącej obwodnicy Grójca. Kierowcy pojadą trasą ekspresową, o dwóch jezdniach po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca - po 2 pasy ruchu.

Włączyć się do trasy S7 będzie można poprzez węzły:

  • Zamienie,
  • Lesznowola,
  • Antoninów,
  • Złotokłos,
  • Tarczyn Północ,
  • Tarczyn Południe.

Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Na południu też powstają kolejne kilometry trasy S7: Kolejny fragment trasy S7 coraz bliżej. Powstanie "siódemka" na północy Krakowa

Inwestycja została podzielona na trzy zadania:

  • „A” węzeł Lotnisko – węzeł Lesznowola, długość ok. 6,6 km, termin umowny: luty 2020 r. – październik 2022 r.
  • „B” węzeł Lesznowola – węzeł Tarczyn Północ, długość ok. 14,8 km, termin umowny: sierpień 2017 r. – marzec 2021 r. (rozpatrywane jest roszczenie wykonawcy dotyczące wydłużenia czasu na realizację)
  • „C” węzeł Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, długość ok. 7,9 km, termin umowny: sierpień 2017 r. – marzec 2021 r.

Trzy odcinki, trzech wykonawców

Na wszystkich odcinkach trwają prace. Na odcinku węzeł Lotnisko – węzeł Lesznowola, realizowanym przez firmę Polaqua (po tym jak w maju 2019 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą), prowadzone są prace ziemne, odhumusowanie, rozbiórki budynków oraz odcięcia przyłączy gazowych.

Trasa S79, węzeł Warszawa Lotnisko
Trasa S79, węzeł Warszawa Lotnisko GDDKiA

Na środkowym fragmencie (zajmuje się nim firma IDS-BUD) pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, poza nadzorem środowiskowym i archeologicznym, wykonawca usuwa karpy, zabezpiecza drzewa, prowadzi rozbiórki budynków, ogrodzeń, a także usuwa kolizje z urządzeniami podziemnymi.

Na ostatnim odcinku, który rozpoczyna się od węzła Tarczyn Północ i kończy na istniejącej obwodnicy Grójca, realizowane są roboty związane z budową nasypów, wykopów, jak i poszczególnych warstw konstrukcyjnych drogi. Toczą się zaawansowane roboty mostowe. Wykonawca, firma Mota-Engil, zajmuje się także pracami brukarskimi jak i budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia itp.

Trasa S7 to najdłuższa droga w Polsce

Droga ekspresowa łączy Gdańsk i Rabkę-Zdrój, zatem to główny szlak komunikacyjny pomiędzy północą a południem kraju. Łączy aglomeracje trójmiejską, warszawską, kielecką i krakowską, a na odcinku Kraków Opatkowice – Rabka-Zdrój trasa S7 stanowi fragment zakopianki. Całą trasę S7 docelowo zaplanowano w przekroju 2×2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku), poza krótkimi fragmentami o układzie 2×3. Projektowana długość trasy wynosi 706 km, co czyni ją najdłuższą drogą szybkiego ruchu w Polsce.

Trasa S7 na południe od Warszawy
Trasa S7 na południe od Warszawy GDDKiA
Więcej o: