Samochód numer 1 w Europie? Każdy odpowie "Golf". I się pomyli, bo mamy nowego lidera

Luty przyniósł sporą niespodziankę. Jak do tej pory wyglądały europejskie statystyki sprzedaży? VW Golf i długo nic. W zeszłym miesiącu dotychczasowy dominator musiał jednak uznać wyższość miejskiego modelu z Francji.

Europejski rynek hamuje

JATO Dynamics podaje, że w zeszłym miesiącu zarejestrowano w Europie 1 063 264 nowych samochodów. Liczba robi wrażenie, ale jeśli zestawimy ją z lutym 2019 r., to okaże się, że rynek wyhamował. Spadek rejestracji rok do roku to 7 proc. Większą sprzedaż odnotowano tylko w Estonii, Portugalii, Grecji, Finlandii, Chorwacji, Łotwie, oraz na Litwie.

Najważniejsze europejskie rynki tracą. Holandia jako jedyna utrzymała liczbę rejestracji na poziomie sprzed roku. Sprzedaż spadła za to we Francji (-2 proc.), Wielkiej Brytanii (-3 proc.), Hiszpanii (-5 proc.), Włoszech (-8 proc.) oraz w Niemczech (-11 proc.). Polska? Nad Wisłą branża motoryzacyjna odnotowała jeszcze gorsze wyniki - liczba rejestracji spadła o 12 proc. Większe spadki odnotowano tylko w Szwajcarii, Danii oraz Rumunii. W przypadku tego ostatniego rynku możemy już mówić o zapaści. Rumunia zakończyła luty na 27-procentowym minusie.

Luty przyniósł niespodziankę na samym szczycie

Przyzwyczailiśmy się, że zdecydowanym numerem 1 na europejskim rynku jest Volkswagen Golf, który zawsze w podobnych zestawieniach ma bardzo dużą przewagę nad konkurentami. Jednak trudny czas na europejskim rynku i koniec życia siódmej generacji (na drogach zaczyna się pojawiać Golf 8) wyraźnie odbiły się na sprzedaży kompaktu. Golf zanotował aż 21-procentowy spadek liczby rejestracji. To pozwoliło Renault Clio na zajęcie pierwszego miejsca. Francuskie miejskie auto również straciło klientów, ale znacznie mniej niż Volkswagen.

  1. Renault Clio -24 914 szt. (-4 proc.)
  2. VW Golf - 24 735 szt. (-21 proc.)
  3. Peugeot 208 - 20 923 szt. (+7 proc.)
  4. Opel Corsa - 18 406 szt. (+7 proc.)
  5. Fiat Panda - 17 680 szt. (+10 proc.)
  6. Ford Focus - 16 730 szt. (-10 proc.)
  7. Citroen C3 - 16 253 szt. (-18 proc.)
  8. VW Polo - 16 181 szt. (-28 proc.)
  9. Skoda Octavia - 14 853 szt. (-11 proc.)
  10. Toyota Yaris - 14 488 szt. (-10 proc.)
Zobacz wideo Volkswagen Golf - czy niemiecki kompakt wciąż wyznacza trendy w segmencie?

Ulubione marki Europejczyków?

Jeżeli chodzi o marki, to, mimo spadków, pozycja Volkswagena wydaje się niezagrożona. Ma sporą przewagę na Peugeotem i Renault. Tak prezentuje się top 5 producentów w lutym 2020 r.

  1. Volkswagen - 118 989 szt. (-8 proc.)
  2. Peugeot - 76 525 szt. (-4 proc.)
  3. Renault - 73 537 szt. (-6 proc.)
  4. Mercedes - 59 494 szt. (-3 proc.)
  5. Ford - 58 288 szt. (-20 proc.)
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.