Samochód numer 1 w Europie? Każdy odpowie "Golf". I się pomyli, bo mamy nowego lidera
Europejski rynek hamuje
JATO Dynamics podaje, że w zeszłym miesiącu zarejestrowano w Europie 1 063 264 nowych samochodów. Liczba robi wrażenie, ale jeśli zestawimy ją z lutym 2019 r., to okaże się, że rynek wyhamował. Spadek rejestracji rok do roku to 7 proc. Większą sprzedaż odnotowano tylko w Estonii, Portugalii, Grecji, Finlandii, Chorwacji, Łotwie, oraz na Litwie.
Najważniejsze europejskie rynki tracą. Holandia jako jedyna utrzymała liczbę rejestracji na poziomie sprzed roku. Sprzedaż spadła za to we Francji (-2 proc.), Wielkiej Brytanii (-3 proc.), Hiszpanii (-5 proc.), Włoszech (-8 proc.) oraz w Niemczech (-11 proc.). Polska? Nad Wisłą branża motoryzacyjna odnotowała jeszcze gorsze wyniki - liczba rejestracji spadła o 12 proc. Większe spadki odnotowano tylko w Szwajcarii, Danii oraz Rumunii. W przypadku tego ostatniego rynku możemy już mówić o zapaści. Rumunia zakończyła luty na 27-procentowym minusie.
Luty przyniósł niespodziankę na samym szczycie
Przyzwyczailiśmy się, że zdecydowanym numerem 1 na europejskim rynku jest Volkswagen Golf, który zawsze w podobnych zestawieniach ma bardzo dużą przewagę nad konkurentami. Jednak trudny czas na europejskim rynku i koniec życia siódmej generacji (na drogach zaczyna się pojawiać Golf 8) wyraźnie odbiły się na sprzedaży kompaktu. Golf zanotował aż 21-procentowy spadek liczby rejestracji. To pozwoliło Renault Clio na zajęcie pierwszego miejsca. Francuskie miejskie auto również straciło klientów, ale znacznie mniej niż Volkswagen.
- Renault Clio -24 914 szt. (-4 proc.)
- VW Golf - 24 735 szt. (-21 proc.)
- Peugeot 208 - 20 923 szt. (+7 proc.)
- Opel Corsa - 18 406 szt. (+7 proc.)
- Fiat Panda - 17 680 szt. (+10 proc.)
- Ford Focus - 16 730 szt. (-10 proc.)
- Citroen C3 - 16 253 szt. (-18 proc.)
- VW Polo - 16 181 szt. (-28 proc.)
- Skoda Octavia - 14 853 szt. (-11 proc.)
- Toyota Yaris - 14 488 szt. (-10 proc.)
Ulubione marki Europejczyków?
Jeżeli chodzi o marki, to, mimo spadków, pozycja Volkswagena wydaje się niezagrożona. Ma sporą przewagę na Peugeotem i Renault. Tak prezentuje się top 5 producentów w lutym 2020 r.
- Volkswagen - 118 989 szt. (-8 proc.)
- Peugeot - 76 525 szt. (-4 proc.)
- Renault - 73 537 szt. (-6 proc.)
- Mercedes - 59 494 szt. (-3 proc.)
- Ford - 58 288 szt. (-20 proc.)
-
To wąskie gardło S7. W końcu jest plan na wyjazd z Warszawy w stronę Grójca
-
Na stacji benzynowej wymieniacie jego nazwisko. Patent Rudolfa Diesla ma niemal 130 lat [MOTO 2030]
-
Wyciekł film z nowym Lexusem NX. Wideo znika z sieci, ale zdjęcia zostały
-
Tak się spieszył, że po brawurowym wyprzedzaniu wjechał w zapory przed bramkami na A1
-
Tesla Cybertruck gotowa do produkcji. Warto było poczekać. Jest jak z "Łowcy Androidów" [WIDEO]
- Po co Hummer, jeśli można mieć Bowlera. Jedyny problem: nie wolno nim jeździć po drogach
- Opinie Moto.pl: Opel Mokka-e - jeździliśmy elektrycznym crossoverem. Czy takie połączenie ma sens?
- Nowy van amerykańskiej poczty. Wygląda jak z kreskówki, ale jest bardzo praktyczny
- Tesla wjechała pod inny SUV. Kierowca umywa ręce. "To wina Autopilota"
- "Ministerstwo chowa głowę w zaspę". Dosadny komentarz do obowiązku zmiany opon
Forum
- Trypel co ten Obajtek do Ciebie ma? :) (13)
- brak komentarzy pod tekstami o elektrykach (7)
- Twój następny, polski SUV? (10)
- Ciekawe Manual vs. Automat (41)
- OT - TVPinfo tylko w małych dawkach ? (18)
- Chcesz mieć kłopoty płać Orlen Pay (5)
- Najdziwniejsze pozycje... (15)
- Pojade nostalgicznie, radio samochodowe:) (20)
- Szkoda samochodu (14)
- Z kapiszonów w oponki (21)