Tak naprawdę oba rozwiązania stanowią zintegrowany system komunikacji elektronicznej, a drugi z nich korzysta z informacji możliwych dzięki pierwszemu.
Określeniem car-to-x są nazywane debiutujące w ostatnich latach standardy bezprzewodowej komunikacji samochodów zarówno z innymi pojazdami, jak i z infrastrukturą. Volkswagen Golf 8 jest seryjnie wyposażony w taką możliwość, co spotkało się z wyjątkowym uznaniem Euro NCAP.
Dzięki temu może w nim działać układ nazwany Local Hazard Warning, który umożliwia ostrzeganie kierowcy Volkswagena przed niebezpieczeństwami w czasie rzeczywistym. Jeśli system otrzyma informację o groźnym zdarzeniu albo trudnych warunkach drogowych, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo, niezwłocznie powiadomi o tym kierowcę.
Układ Local Hazard Warning samodzielnie ocenia stopień zagrożenia i w zależności od tego oraz odstępu czasowego dzielącego od wydarzenia, ostrzega w różny sposób. Może to być po prostu informacja o rodzaju potencjalnego niebezpieczeństwa, ale też alarm, który jest natychmiastowym ostrzeżeniem oraz motywacją do skupienia uwagi i szybkiej reakcji.
Taka funkcjonalność jest możliwa dzięki rozwojowi nowej technologii bezprzewodowej transmisji danych znanej pod nazwą 5G oraz implementacji tego rozwiązania w nowym Volkswagenie Golfie. Należy zaznaczyć, że ze względu na przepisy układ Local Hazard Warning nie jest włączony w nowo kupionym samochodzie.
Zgodnie z rozporządzeniem GDPR dotyczącym ochrony danych osobowych (po polsku: RODO) najpierw trzeba wyrazić na to swoją zgodę. Później układ można w dowolnej chwili wyłączyć. Poza tym rozpoczyna swoje działanie przy prędkości powyżej 80 km/h, czyli wtedy gdy zdarza się większość groźnych wypadków.
Euro NCAP doceniła nowatorskość i powszechność rozwiązania Volkswagena. Oprócz wszystkich wersji nowego Golfa mają być w nią wyposażone elektryczne samochody koncernu Volkswagena - ID.3 i ID.4, których premier oczekujemy w 2020 r.
Euro NCAP (New Car Assessment Programme) to niezależna europejska organizacja powołaną w celu oceny poziomu bezpieczeństwa nowych samochodów. Powstała w 1997 roku i jej głównym zadaniem jest przeprowadzanie testów zderzeniowych, ale także ewaluacja innych aspektów mających wpływ na bierne bezpieczeństwo - takie, które nie jest zależne od działań kierowcy.