Volkswagen Golf 8 nagrodzony przez Euro NCAP. To pierwszy przypadek od sześciu lat

Od prawie sześciu lat nie zdarzyło się, żeby organizacja Euro NCAP nagrodziła wyposażenie elektroniczne podwyższające poziom bezpieczeństwa. Teraz ten zaszczyt spotkał Golfa 8 i jego funkcje car-to-x oraz Local Hazard Warning.

Tak naprawdę oba rozwiązania stanowią zintegrowany system komunikacji elektronicznej, a drugi z nich korzysta z informacji możliwych dzięki pierwszemu.

Określeniem car-to-x są nazywane debiutujące w ostatnich latach standardy bezprzewodowej komunikacji samochodów zarówno z innymi pojazdami, jak i z infrastrukturą. Volkswagen Golf 8 jest seryjnie wyposażony w taką możliwość, co spotkało się z wyjątkowym uznaniem Euro NCAP.

Volkswagen Golf 8 ostrzega kierowców tuż przed niebezpieczną sytuacją

Dzięki temu może w nim działać układ nazwany Local Hazard Warning, który umożliwia ostrzeganie kierowcy Volkswagena przed niebezpieczeństwami w czasie rzeczywistym. Jeśli system otrzyma informację o groźnym zdarzeniu albo trudnych warunkach drogowych, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo, niezwłocznie powiadomi o tym kierowcę.

Zobacz wideo

Układ Local Hazard Warning samodzielnie ocenia stopień zagrożenia i w zależności od tego oraz odstępu czasowego dzielącego od wydarzenia, ostrzega w różny sposób. Może to być po prostu informacja o rodzaju potencjalnego niebezpieczeństwa, ale też alarm, który jest natychmiastowym ostrzeżeniem oraz motywacją do skupienia uwagi i szybkiej reakcji.

Taka funkcjonalność jest możliwa dzięki rozwojowi nowej technologii bezprzewodowej transmisji danych znanej pod nazwą 5G oraz implementacji tego rozwiązania w nowym Volkswagenie Golfie. Należy zaznaczyć, że ze względu na przepisy układ Local Hazard Warning nie jest włączony w nowo kupionym samochodzie.

RODO wymaga wcześniejszej zgody na działanie układu w Golfie 8

Zgodnie z rozporządzeniem GDPR dotyczącym ochrony danych osobowych (po polsku: RODO) najpierw trzeba wyrazić na to swoją zgodę. Później układ można w dowolnej chwili wyłączyć. Poza tym rozpoczyna swoje działanie przy prędkości powyżej 80 km/h, czyli wtedy gdy zdarza się większość groźnych wypadków.

Volkswagen GolfVolkswagen Golf fot. VW

Euro NCAP doceniła nowatorskość i powszechność rozwiązania Volkswagena. Oprócz wszystkich wersji nowego Golfa mają być w nią wyposażone elektryczne samochody koncernu Volkswagena - ID.3 i ID.4, których premier oczekujemy w 2020 r.

Euro NCAP (New Car Assessment Programme) to niezależna europejska organizacja powołaną w celu oceny poziomu bezpieczeństwa nowych samochodów. Powstała w 1997 roku i jej głównym zadaniem jest przeprowadzanie testów zderzeniowych, ale także ewaluacja innych aspektów mających wpływ na bierne bezpieczeństwo - takie, które nie jest zależne od działań kierowcy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.