Wyjściowo 91 990 zł, a więc całkiem sporo jak na kompakt. Trzeba jednak zaznaczyć, że na razie najsłabszą i najtańszą benzynową propozycją jest silnik czterocylindrowy silnik 1.5 TSI EVO o mocy 130 KM. Z czasem do polskiej oferty dołączy jeszcze słabszy silnik 1.0 TSI (90 lub 110 KM). W aktualnym cenniku brakuje więc jeszcze wszystkich wersji. Z czasem oprócz bazowej odmiany pojawią się kolejne hybrydy oraz sportowe wersje.
Co oznacza na poniższej liście "eTSI"? To Golf 8 jako miękka hybryda z instalacją 48v. Będzie ona dostępna w kilku wariantach mocy.
Wszystkiego o nowym Golfie dowiesz się w tym miejscu:
Dotychczasowe wersje wyposażenia Golfa zastąpiły trzy nowe: Golf, Life oraz Style. Już w podstawie kompakt z Wolfsburga ma oferować naprawdę sporo. To m.in.:
Jak wypada 91 990 zł Volkswagena Golfa na tle najgroźniejszych konkurentów? Sprawdzamy wyjściowe ceny innych kompaktów z silnikiem benzynowym o podobnej mocy (1.5 TSI EVO ma cztery cylindry i 130 KM).
Jednym z najpopularniejszych kompaktów nad Wisłą jest oczywiście Toyota Corolla (nr 2 w zeszłym roku), ale trudno ją zestawić z Golfem. Benzyna 1.2 T oferuje 116 KM i w hatchbacku kosztuje wyjściowo 75 900 zł. Za hybrydę 1.8 122 KM trzeba zapłacić minimum 89 900 zł. Mocniejszy układ 2.0 180 KM to już wydatek minimum 106 900 zł.
Kompaktem nr 1 pozostaje Skoda Octavia, ale w salonach znajdziemy jeszcze starą generację. Nowa Octavia, siostra Golfa ósemki, pojawi się nad Wisłą lada chwila.
Volkswagen Golf wciąż korzysta ze sprawdzonej platformy MQB. Ma też praktycznie identyczne rozmiary. Urósł lekko na długość - z 4258 mm do 4284 mm. Został jednak przy tym zwężony (z 1799 do 1789 mm. Wysokość nowego Golfa 1456 mm. Rozstaw osi? Wynosi 2636 mm i jest praktycznie identyczny jak w poprzedniku. Volkswagen chwali się, że współczynnik oporu powietrza Cx to tylko 0,275.
Wygląd nadwozia to golfowa klasyka gatunku. Ale wnętrze? Tutaj producent zafundował swojemu bestsellerowi prawdziwą rewolucję. Pierwsze skrzypce grają dwa duże ekrany (jeden przed oczami kierowcy, zastępujący analogowe zegary, drugi wkomponowany w deskę rozdzielczą), które są ze sobą połączone. W nowym Golfie dostępny będzie także wyświetlacz head-up. Warto zwrócić uwagę, że to co widzimy na ekranach również jest zupełnie nowe. Golf otrzymał multimedia jeszcze bardziej wzorowane na smartfonach. Nie zabraknie nawet inteligentnego asystenta głosowego, którego będzie można wybudzić, mówiąc "Hej, Volkswagen".
W ogóle wnętrze jest dość futurystyczne jak na tak masowy samochód. Praktycznie poznikały fizyczne przyciski i pokrętła, przeniesiono je albo na ekran albo zastąpiono płytkami dotykowymi. Nie ma też zwykłych USB - VW stawia na USB typu C. Spójrzcie na miejsce, gdzie powinna znajdować się wajcha skrzyni biegów, w automacie klasyczny wybierak został zastąpiony małym selektorem (shift-by-wire).
Na liście systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy nie zabraknie nowych pozycji z systemem Travel Assist na czele. Dzięki niemu Golf może poruszać się po autostradzie automatycznie do prędkości 210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu ani hamować.