Toyota GR Yaris bez tajemnic. Japoński hot hatch ma kosztować 140 tys. zł

Toyota GR Yaris zdaje się iść pod prąd ekologicznym, nudnym samochodom. Tak - ma trzy cylindry, ale mimo to będziecie chcieli ją mieć.

Toyota GR Yaris z trzycylindrowego silnika o pojemności 1.6 zaoferuje 261 KM mocy i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego waży tylko 1 280 kilogramów i ma napęd na cztery koła. Patrząc na te parametry i na osiągi (a GR Yaris przyspieszy od 0 do 100 km/h w 5,2 s), chce się powiedzieć tylko jedno - jeździłabym!

Nowa Toyota GR Supra - rozmawialiśmy z głównym inżynierem sportowego oddziału Toyoty

Toyota GR YarisToyota GR Yaris fot. Toyota

Napęd trafi na koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów. I dobrze. W tego typu samochodach klasyczna ręczna przekładnia daje znacznie więcej frajdy niż najbardziej "inteligentny" automat. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 230 km/h, a prognozowane przez producenta zużycie paliwa ma wynosić około 9 litrów.

Zobacz wideo

Trzy wersje

Toyota GR Yaris będzie występowała w jednej wersji wyposażenia, ale będzie można ją doposażyć o jeden z dwóch pakietów. Bazowa odmiana Dynamic zaoferuje m.in. napęd na cztery koła GR-FOUR, sportowe zawieszenie GR i kompozytowy dach ze wzmocnieniami z włókna węglowego. Poza tym na pokład trafią 18-calowe aluminiowe felgi, sportowe fotele, multimedia z 8-calowym ekranem, kamera cofania i układ bezkluczykowego dostępu. Nie zabraknie też systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense i układu Active Noise Control.

O sportowym Yarisie pisaliśmy też tutaj: Toyota GR Yaris to hot hatch z innego świata. Ma 261 KM, napęd 4x4 i potrafi 100 proc. mocy przekazać na tył

Pakiet VIP wzbogaci wyposażenie m.in. o nagłośnienie JBL, nawigację, wyświetlacz head-up (na szybie, nie na poliwęglanowej płytce - to lubimy), układ monitorowania martwego pola w lusterkach, a także przednie i tylne czujniki parkowania. Jednym słowem pakiet VIP zrobi z tego małego zawadiaki nieco bardziej cywilizowanego gościa. Natomiast pakiet Sport, to zupełnie inna historia.

Toyota GR YarisToyota GR Yaris fot. Toyota

Toyota GR Yaris z pakietem Sport to znacznie ciekawsza propozycja dla osób, które szukają typowego hot hatcha. Wówczas dostaniemy 18-calowe kute (!) felgi, rozpórkę zawieszenia i dwa mechanizmy różnicowe typu Torsen - po jednym na każdej z osi. Z takimi dodatkami, GR Yaris może narobić niemałego zamieszania w swoim segmencie. Inna rzecz, że producenci poszli raczej w stronę hot hatchy bazujących na segmencie C, a z mniejszego segmentu B powoli zaczęli się wycofywać.

Cena

Póki co nie znamy oficjalnych polskich cen Toyoty GR Yaris. W Niemczech model ten startuje z progu cenowego 33 200 euro, czyli przy obecnym kursie - około 149 tys. zł. Od przedstawiciela Toyota Motor Poland wiemy, że u nas GR Yaris ma kosztować około 140 tysięcy, a 150 tysięcy złotych zapłacimy już za wersję z pakietem Sport.

Toyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji Speedway, Toyota GR YarisToyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji Speedway, Toyota GR Yaris Toyota