Volkswagen Golf to samochód, który w pewien sposób zapoczątkował modę na kompakty. Aktualnie na rynku jest już ósma generacja, a miliony tych aut jeżdżą po ulicach całego świata. Tak jak w przypadku poprzednich generacji, i tym razem Golf trafi na rynek w mocniejszych odsłonach.
Poza "cywilnymi" odmianami ósmej generacji Golfa, producent przygotował też trzy propozycje, które doskonale znamy z poprzedniej generacji. Wariant GTI to standardowo "Golf na sterydach". Silnik 2.0 TSI generuje 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo ta wersja będzie występowała z nową sześciobiegową skrzynią manualną, lecz w katalogu znajdziemy też 7-stopniową przekładnię DSG.
Wizualnie wersja GTI otrzymała bardziej agresywnie stylizowane zderzaki, dwie końcówki układu wydechowego oraz LED-owe pasy umieszczone w osłonie chłodnicy. Na tylnej klapie, pod znaczkiem VW pojawiło się też spore logo GTI. We wnętrzu fotele ze zintegrowanymi zagłówkami obszyto typową dla GTI kratą i pojawiło się sporo czerwonych wstawek.
Spora nowość pojawiła się po stronie układu jezdnego. System Vehicle Dynamics Manager umożliwia dopasowanie charakterystyki zawieszenia (DCC) i elektronicznego mechanizmu różnicowego przedniej osi (XDS) za pomocą suwaka. Dzięki temu kierowca może płynnie regulować nastawy pojazdu, a nie wybierać między "sztywno" i "kanapa".
Golf GTD od zawsze był topowym dieslem w gamie. Nie inaczej jest tym razem - pod maskę trafił dwulitrowy wysokoprężny motor 2.0 TDI o mocy 200 KM, który standardowo jest zestawiony z 7-stopniową przekładnią DSG.
Wizualnie GTD jest mocno zbliżone do GTI, choć zamiast czerwonych detali pojawiły się szare. Z tyłu zamiast dwóch pojedynczych końcówek wydechów znalazła się jedna podwójna, a czerwoną kratę w kabinie zastąpiła wersja utrzymana w szarej kolorystyce.
Bazą napędową dla nowego Golfa GTE jest benzynowy silnik 1.4 TSI. W duecie z motorem elektrycznym generuje moc systemową 245 KM i aż 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To znany tandem w Grupie Volkswagena (podobny zestaw znajdziemy np. w Skodzie Superb iV).
Wizualnie w GTE czerwone wstawki zostały zastąpione niebieskimi. Jako, że Golf GTE jest hybrydą typu plug-in, nie zabrakło też klapki osłaniającej gniazdo ładowania, umieszczone na lewym nadkolu. Bateria ma pojemność 13 kWh, a producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu Golf GTE przejedzie około 60 kilometrów.