Volkswagen Golf GTI, GTE i GTD - nowy Golf w trzech sportowych odsłonach

Po premierze Volkswagena Golfa, pojawienie się jego usportowionych odmian było tylko kwestią czasu. Jeszcze przed targami w Genewie producent zaprezentował Golfa GTI, GTE i GTD.

Volkswagen Golf to samochód, który w pewien sposób zapoczątkował modę na kompakty. Aktualnie na rynku jest już ósma generacja, a miliony tych aut jeżdżą po ulicach całego świata. Tak jak w przypadku poprzednich generacji, i tym razem Golf trafi na rynek w mocniejszych odsłonach.

Volkswagen Golf GTI - klasa sama dla siebie

Poza "cywilnymi" odmianami ósmej generacji Golfa, producent przygotował też trzy propozycje, które doskonale znamy z poprzedniej generacji. Wariant GTI to standardowo "Golf na sterydach". Silnik 2.0 TSI generuje 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo ta wersja będzie występowała z nową sześciobiegową skrzynią manualną, lecz w katalogu znajdziemy też 7-stopniową przekładnię DSG.

Volkswagen Golf GTI 2020Volkswagen Golf GTI 2020 Volkswagen

Wizualnie wersja GTI otrzymała bardziej agresywnie stylizowane zderzaki, dwie końcówki układu wydechowego oraz LED-owe pasy umieszczone w osłonie chłodnicy. Na tylnej klapie, pod znaczkiem VW pojawiło się też spore logo GTI. We wnętrzu fotele ze zintegrowanymi zagłówkami obszyto typową dla GTI kratą i pojawiło się sporo czerwonych wstawek.

Spora nowość pojawiła się po stronie układu jezdnego. System Vehicle Dynamics Manager umożliwia dopasowanie charakterystyki zawieszenia (DCC) i elektronicznego mechanizmu różnicowego przedniej osi (XDS) za pomocą suwaka. Dzięki temu kierowca może płynnie regulować nastawy pojazdu, a nie wybierać między "sztywno" i "kanapa".

Volkswagen Golf GTI 2020Volkswagen Golf GTI 2020 Volkswagen

Volkswagen Golf GTD - GTI dla szybkich i oszczędnych

Golf GTD od zawsze był topowym dieslem w gamie. Nie inaczej jest tym razem - pod maskę trafił dwulitrowy wysokoprężny motor 2.0 TDI o mocy 200 KM, który standardowo jest zestawiony z 7-stopniową przekładnią DSG.

Volkswagen Golf GTD 2020Volkswagen Golf GTD 2020 Volkswagen

Wizualnie GTD jest mocno zbliżone do GTI, choć zamiast czerwonych detali pojawiły się szare. Z tyłu zamiast dwóch pojedynczych końcówek wydechów znalazła się jedna podwójna, a czerwoną kratę w kabinie zastąpiła wersja utrzymana w szarej kolorystyce.

Volkswagen Golf GTD 2020Volkswagen Golf GTD 2020 Volkswagen

Volkswagen Golf GTE - 245 KM, ale z prądem

Bazą napędową dla nowego Golfa GTE jest benzynowy silnik 1.4 TSI. W duecie z motorem elektrycznym generuje moc systemową 245 KM i aż 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To znany tandem w Grupie Volkswagena (podobny zestaw znajdziemy np. w Skodzie Superb iV).

Volkswagen Golf GTE 2020Volkswagen Golf GTE 2020 Volkswagen

Wizualnie w GTE czerwone wstawki zostały zastąpione niebieskimi. Jako, że Golf GTE jest hybrydą typu plug-in, nie zabrakło też klapki osłaniającej gniazdo ładowania, umieszczone na lewym nadkolu. Bateria ma pojemność 13 kWh, a producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu Golf GTE przejedzie około 60 kilometrów.

Volkswagen Golf GTE 2020Volkswagen Golf GTE 2020 Volkswagen

Więcej o:
Komentarze (5)
Volkswagen Golf GTI, GTE i GTD - nowy Golf w trzech sportowych odsłonach
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosc

    0

    to jest straszne co producenci wyprawjają.

  • Gość: mikus

    Oceniono 6 razy 0

    Serio? wow.. To już wolę swoją corollę 2.0 hybryda i niezawodność jaką oferuje

  • Gość: HUN

    Oceniono 2 razy 0

    Mam już nawet ksywę na golfa 8. Monobrwiowy

  • Gość: Prp

    Oceniono 1 raz -1

    Wstrętny wieśniok, najbardziej bezgustowny kompakt w wersji pseudo-sport.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX