Honda CR-V - opinie Moto.pl. To auto tłumaczy, skąd wziął się fenomen SUV-ów

Honda CR-V to przestronny i praktyczny van w przebraniu miejskiej terenówki. Tak powinno się budować SUV-y.

Najnowsza generacja Hondy CR-V podąża ścieżką wytyczoną przez poprzedników - to wzór praktycznego i rodzinnego SUV-a. Piąte wcielenie modelu dość mocno zmieniło wygląd. Nadwozie nabrało ostrzejszych, bardziej dynamicznych kształtów, pojawiły się przemodelowane zderzaki, masywniejsze nadkola i nowoczesne reflektory LED. CR-V wygląda nieco amerykańsko, co jest jej niewątpliwym wyróżnikiem.

CR-V pokazuje, jak powinno się budować SUV-y, które przecież powstały z potrzeby jeżdżenia samochodami praktycznymi, ale również modnie wyglądającymi. SUV Hondy właśnie taki jest - to auto o praktyczności vana i wyglądzie miejskiej terenówki.

Honda CR-V HybridHonda CR-V Hybrid fot. Filip Trusz

Przestrzeń dla wszystkich

Honda CR-V imponuje przestrzenią we wnętrzu. Na tylnej kanapie podróżuje się bardzo wygodnie - nikt nie będzie narzekał na brak miejsca na nogi i nad głową. Przestronne wnętrze to zasługa zwiększonego rozstawu osi (o 30 mm) i poszerzenia nadwozia przy zachowaniu długości poprzedniej generacji. Z tyłu można posadzić tu naprawdę wysokie osoby i nie martwić się o ich komfort jazdy.

Honda CR-V HybridHonda CR-V Hybrid fot. Filip Trusz

Co ważne, tunel środkowy jest symboliczny, więc pośrodku może jechać nie tylko dziecko. Jeżeli podróżujemy bez trzeciej osoby, to docenimy miękki podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki. Kolejny plus to dwa wyjścia USB (obsługują szybkie ładowanie, 2,5 A) oraz duże kieszenie w drzwiach. Wszystko to sprawia, że dłuższe podróże nową Hondą CR-V będą sprawiać przyjemność wszystkim pasażerom.

Po raz pierwszy w historii Honda CR-V dostępna jest także w wersji siedmiomiejscowej. Inżynierowie postarali się, aby zapewnić pasażerom ostatniego rzędu dużo przestrzeni, a także łatwy dostęp do ich miejsc. Fotele drugiego rzędu można przesunąć o 150 mm. Na dodatek ustawny bagażnik pomieści 561 l. Klapę można otworzyć bezdotykowo, a tylne fotele złożyć jednym ruchem.

Miękko w środku, miękko na drodze

Kabina nowego CR-V zaskakuje. W poprzedniej generacji modelu materiały były przeciętnej jakości. Dziś jest pod tym względem znacznie lepiej. Bez zmian pozostaje jedno - wzorowe spasowanie poszczególnych elementów i ergonomia na najwyższym poziomie.

Przed kierowcą umieszczono zupełnie nowy zestaw zegarów z centralnie umieszczonym, dużym, kolorowym, siedmiocalowym wyświetlaczem TFT-LCD. Oprócz prędkościomierza i obrotomierza ekran może pokazywać m.in. wskazania nawigacji, odtwarzaną muzykę, kontakty z telefonu czy dane dotyczące napędu 4x4. W nowej Hondzie CR-V pojawił się także wyświetlacz HUD. To rozwiązanie do tej pory kojarzyliśmy jedynie z SUV-ami klasy Premium. Znacznie podwyższa ono komfort i bezpieczeństwo jazdy – kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, a wszystkie najważniejsze informacje ma zawsze przed sobą.

Honda CR-V HybridHonda CR-V Hybrid fot. Filip Trusz

Miłośnicy smarfonów z pewnością ucieszą się z integracji systemu multimedialnego ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay oraz Android Auto.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

W rodzinnym SUV-ie priorytetem jest bezpieczeństwo, dlatego Honda – oprócz solidnej konstrukcji nadwozia – skupiła się na wyposażeniu nowej Hondy CR-V w cały zestaw systemów bezpieczeństwa i tych wspierających kierowcę. Najciekawsze z nich to:

  • system ograniczający skutki kolizji, który emituje akustyczny sygnał ostrzegawczy oraz, w razie konieczności, automatycznie uruchamia układ hamulcowy,
  • system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu,
  • system zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu,
  • system utrzymywania na pasie ruch,
  • inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC), który przewiduje i automatycznie reaguje na zajechanie drogi przez inny pojazd,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach,
  • system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania,
  • szerokokątna kamera cofania.

Nie bój się braku diesla

Pod maskę CR-V nie trafiają silniki Diesla, które zdają się doskonale współgrać z charakterem SUV-ów. Ale nic straconego, bo oferowany silnik benzynowy 1.5 VTEC TURBO też bardzo dobrze wywiązuje się ze swojego zadania. Jednostka współpracująca z ręczną skrzynią zapewnia 173 KM mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a z automatem – odpowiednio 193 KM i 243 Nm. W zależności od wersji, zużycie paliwa waha się od 6,3 do 7,1 l/100 km. W tak dużym aucie to znakomite wyniki. Polecam szczególnie wersję bazową z fenomenalną skrzynią manualną. Realne zużycie paliwa w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 7 l/100 km.

Zamiast diesla Honda CR-V otrzymała wydajną i oszczędną hybrydę o łącznej mocy 184 KM, zużywającą 5,3 l/100 km. Auto wyposażono w system iMMD, który automatycznie dobiera jeden z trzech trybów jazdy – EV Drive, Hybrid Drive lub Engine Drive – aby zapewnić najwyższą możliwą efektywność w zakresie osiągów i zużycia paliwa.

Honda CR-V HybridHonda CR-V Hybrid fot. Filip Trusz

Piąta generacja Hondy CR-V otrzymała nowe zawieszenie, które zapewnia wysoki komfort podróżowania. Bez najmniejszego problemu wybiera ono nierówności na drodze. Co więcej, nowa Honda CR-V lepiej radzi sobie w terenie ze względu na zwiększony o 35 mm prześwit oraz nowe oprogramowanie układu AWD.

Wzór SUV-a

SUV-y stały się dominującą siłą na rynku. Konkurencja jest ogromna, ale mimo to Honda CR-V ma wyjątkowy charakter. Jest przestronna, praktyczna, komfortowa i wyposażona w nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Jej "amerykańską", komfortową naturę docenią ci kierowcy, którzy w SUV-ach szukają uniwersalności. SUV Hondy jest dokładnie tym, czego oczekuję od tego typu samochodów.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.