Przed rokiem wielkim zwycięzcą plebiscytu The Best of Moto została Kia Stinger. Wtedy też byliśmy zgodni - wygrała w głosowaniu jurorów i czytelników. W tegorocznej edycji wygrany również nie zostawił żadnych wątpliwości. Na nowe Porsche 911 Carrera S głosowaliśmy wszyscy. A konkurentów nowe 911 miało naprawdę bardzo mocnych. Oto lista aut, które 911 pokonało w tym roku:
Najnowsza generacja Porsche 911 Carrera S łączy ponadczasowy styl z wyrafinowaną techniką i najnowszą technologią, dlatego zwycięstwo tego modelu w głównej kategorii nie jest dla mnie zaskoczeniem
- mówi redaktor naczelny Moto.pl Tomasz Korniejew.
Mało co denerwuje tak jak określanie byle jakich przedmiotów mianem legendarnych, ikonicznych czy kultowych. Ale mało które określenia lepiej pasują do 911
- napisał redaktor Moto.pl Piotr Kozłowski. Nowe 911 zadebiutowało w dwóch wersjach: 911 Carrera S (napęd na tył) oraz 911 Carrera 4S (napęd na cztery koła). Turbodoładowany sześciocylindrowy bokser generuje teraz moc 331 kW (450 KM) – czyli o 22 kW (30 KM) wyższą niż w poprzednik. Oba modele pokonały czterosekundową barierę przyspieszenia od zera do 100 km/h. Nowa generacja jest szybsza od poprzedniej o 0,4 s.
Jeżeli zdecydujemy się na pakiet Sport Chrono, to z przyspieszenia do 100 km/h urwiemy jeszcze 0,2 s. Jeżeli kogoś interesuje średnie zużycie paliwa, to nowe 911 z napędem na tył zadowoli się 8,9 l/100 km, a z napędem na cztery koła - 9,0 l/100 km.
Porsche 911 jest klasą sam dla siebie. I choć brzmi to patetycznie, trudno opisać ten wóz inaczej. To najbardziej perfekcyjne auto, jakie kiedykolwiek trafiło w moje ręce. Sportowy charakter przeplata się z wygodą jazdy na co dzień, a siedząc za kierownicą nie sposób się nie uśmiechać. Dlatego zupełnie mnie nie dziwi, że właśnie ten model został wybrany jako Samochód Roku w Plebiscycie The Best of Moto.
- komentuje wybór redaktorka Moto.pl Zuzanna Krzyczkowska, która z nowym Porsche spędziła w redakcji chyba najwięcej czasu. Znacznie więcej o nowym Porsche przeczytacie tutaj:
Głosowanie pokazuje, że nasze opinie niewiele różnią się od Waszych - nasi czytelnicy również postawili na niemieckie auto.
Zazwyczaj polskie plebiscyty motoryzacyjne odbywają się według utartych schematów. Samochód roku wybierają jurorzy (najczęściej związani z jedną redakcją) lub internauci. The Best of Moto to jednak wydarzenie bez precedensu. Jeszcze nigdy w Polsce nikt nie przeprowadzał plebiscytu w taki sposób i na tak szeroką skalę. Nagrodę główną przyznało jury, w którego skład weszli eksperci redakcji Moto.pl oraz osoby spoza portalu. Swojego faworyta w kategorii głównej wybraliście także Wy - nasi czytelnicy. Wasze zsumowane głosy oddane na stronie plebiscytu.moto.pl odpowiadały głosowi jednego jurora.