Przed rokiem wielkim zwycięzcą plebiscytu The Best of Moto została Kia Stinger. Wtedy też byliśmy zgodni - wygrała w głosowaniu jurorów i czytelników. W tegorocznej edycji wygrany również nie zostawił żadnych wątpliwości. Na nowe Porsche 911 Carrera S głosowaliśmy wszyscy. A konkurentów nowe 911 miało naprawdę bardzo mocnych. Oto lista aut, które 911 pokonało w tym roku:
Najnowsza generacja Porsche 911 Carrera S łączy ponadczasowy styl z wyrafinowaną techniką i najnowszą technologią, dlatego zwycięstwo tego modelu w głównej kategorii nie jest dla mnie zaskoczeniem
- mówi redaktor naczelny Moto.pl Tomasz Korniejew.
Porsche 911 (992) 2019 fot. Porsche
Mało co denerwuje tak jak określanie byle jakich przedmiotów mianem legendarnych, ikonicznych czy kultowych. Ale mało które określenia lepiej pasują do 911
- napisał redaktor Moto.pl Piotr Kozłowski. Nowe 911 zadebiutowało w dwóch wersjach: 911 Carrera S (napęd na tył) oraz 911 Carrera 4S (napęd na cztery koła). Turbodoładowany sześciocylindrowy bokser generuje teraz moc 331 kW (450 KM) – czyli o 22 kW (30 KM) wyższą niż w poprzednik. Oba modele pokonały czterosekundową barierę przyspieszenia od zera do 100 km/h. Nowa generacja jest szybsza od poprzedniej o 0,4 s.
Jeżeli zdecydujemy się na pakiet Sport Chrono, to z przyspieszenia do 100 km/h urwiemy jeszcze 0,2 s. Jeżeli kogoś interesuje średnie zużycie paliwa, to nowe 911 z napędem na tył zadowoli się 8,9 l/100 km, a z napędem na cztery koła - 9,0 l/100 km.
Nowe Porsche 911 fot. Zuzanna Krzyczkowska
Porsche 911 jest klasą sam dla siebie. I choć brzmi to patetycznie, trudno opisać ten wóz inaczej. To najbardziej perfekcyjne auto, jakie kiedykolwiek trafiło w moje ręce. Sportowy charakter przeplata się z wygodą jazdy na co dzień, a siedząc za kierownicą nie sposób się nie uśmiechać. Dlatego zupełnie mnie nie dziwi, że właśnie ten model został wybrany jako Samochód Roku w Plebiscycie The Best of Moto.
- komentuje wybór redaktorka Moto.pl Zuzanna Krzyczkowska, która z nowym Porsche spędziła w redakcji chyba najwięcej czasu. Znacznie więcej o nowym Porsche przeczytacie tutaj:
Głosowanie pokazuje, że nasze opinie niewiele różnią się od Waszych - nasi czytelnicy również postawili na niemieckie auto.
Zazwyczaj polskie plebiscyty motoryzacyjne odbywają się według utartych schematów. Samochód roku wybierają jurorzy (najczęściej związani z jedną redakcją) lub internauci. The Best of Moto to jednak wydarzenie bez precedensu. Jeszcze nigdy w Polsce nikt nie przeprowadzał plebiscytu w taki sposób i na tak szeroką skalę. Nagrodę główną przyznało jury, w którego skład weszli eksperci redakcji Moto.pl oraz osoby spoza portalu. Swojego faworyta w kategorii głównej wybraliście także Wy - nasi czytelnicy. Wasze zsumowane głosy oddane na stronie plebiscytu.moto.pl odpowiadały głosowi jednego jurora.
Porsche 911 (992) 2019 fot. Porsche