Elektryczna Skoda Citigo może pochwalić się typowo miejskimi gabarytami. Mierzy 3597 mm długości i 1645 mm szerokości. Wnętrze pomieści cztery osoby, a bagażnik oferuje 250 litrów przestrzeni.
Skoda Citigo e iV została wyposażona w silnik elektryczny o mocy 61 kW (82 KM) oraz litowo-jonowy akumulator o pojemności 36,8 kWh. Na pełnym naładowaniu można przejechać do 260 km. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm i jak to w przypadku samochodów elektrycznych - jest dostępny od razu po ruszeniu. Od 0 do 100 km/h elektryczne Citigo przyspiesza w 12,3 s. Maksymalna prędkość tego elektrycznego mieszczucha to 130 km/h.
>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<
Akumulator litowo-jonowy został umieszczony w podwoziu. Ma wymiary 1,1 x 1,7 m i zaledwie 30 cm wysokości. Można go naładować na kilka sposobów. Na przykład na stacjach szybkiego ładowania, korzystając z przewodu CCS i ładowarki o mocy 40 kW. Wówczas akumulator będzie naładowany w 80% już po godzinie. Korzystając z ładowarki naściennej AC o mocy 7,2 kW uzyskamy ten sam poziom naładowania w ciągu 4 godzin i 15 minut. Samochód można też podłączyć do standardowego gniazdka elektrycznego i ładować z mocą 2,3 kW (230 V). Wtedy jednak na pełne naładowanie będziemy czekać aż 12 godzin i 43 min.
Skoda Citigo e iV będzie dostępna w wersjach wyposażenia Ambition oraz Style. W wersji Ambition wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: asystenta pasa ruchu Lane Assist, automatyczną klimatyzację, radio ze złączem Bluetooth, światła do jazdy dziennej LED, kabel do ładowania z domowego źródła prądu 230 V oraz gniazdo Type 2, które umożliwia ładowanie prądem przemiennym do 7,2 kW.
Wersja Style oferuje m.in.: 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, przyciemniane boczne szyby, wielofunkcyjną kierownicę, oświetlenie wnętrza Ambiente, gniazdo CCS umożliwiające ładowanie prądem stałym do 40 kW oraz kabel do ładowania prądem przemiennym na stacjach ładowania do 7,2 kW.
Z okazji debiutu Skoda obniżyła wyjściową cenę elektrycznego Citigo e iV. Miejskiego elektryka w wersji Ambition można kupić za 73 300 zł. Początkowo cena miała wynosić 81 900 zł. Jednak w limitowanej ofercie premierowej, cenę auta obniżono o 8 600 zł. Citigo e iV wydaje się dobrą propozycją dla osób rozważających zakup miejskiego samochodu elektrycznego. Z taką ceną jest jedną z najtańszych elektrycznych propozycji, przy stosunkowo wysokim zasięgu (porównywalnym do BMW i3). Cena jest jednak na tyle niska, że elektryczne Citigo bez problemu załapie się na dopłaty rządowe do samochodów elektrycznych.
O rządowych dopłatach do samochodów elektrycznych pisaliśmy tutaj: Dopłaty wyłącznie do aut elektrycznych, które kosztują do 125 tysięcy zł. Kowalski wybierze więc tylko z kilku miejskich modeli