Nowy Peugeot 3008 pod względem stylistyki garściami czerpie z większego brata, modelu 3008. W ostrych, odważnych liniach miejskiego crossovera dostrzeżemy także sporo inspiracji nowym 208. Dało to bardzo ciekawy efekt i nowy Peugeot 2008 jawi się nam jako jeden z najlepiej wyglądających aut tych rozmiarów. A przynajmniej tak prezentuje się na pierwszych prasowych zdjęciach, a te oczywiście zrobiono topowym, bardzo dobrze wyposażonym wersjom.
Peugeota 2008 zbudowano na modułowej platformie CMP. Nowa generacja mierzy 4300 mm długości, 1815 mm szerokości (1987 mm z lusterkami), 1530-1550 mm wysokości oraz 2600 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 360 l.
Platforma CMP pozwala na montowanie przeróżnych silników - nie tylko spalinowych, ale także elektrycznych. Stąd chyba największa nowość, jaką przynosi nowa generacja, wersja czysto elektryczna. Peugeot e-2008 będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Baterie mają 50 kWh pojemności.
Na dokładne osiągi musimy jeszcze poczekać, ale już wiemy, że wg pomiarów WLTP Peugeot e-2008 przejedzie na jednym ładowaniu ok. 310 km. Auto ma obsługiwać technologię szybkiego ładowania. Producent chwali się, że przy użyciu ładowarki 100 kW baterie od 0 do 80 proc. naładujemy w 30 minut. A jak wygląda czas ładowania z najzwyklejszego, domowego gniazdka? Tego jeszcze nie wiemy, ale w korzystającej z tych samych komponentów Corsie-e to 28 godzin.
Strategia koncernu PSA zakłada, że nowe modele będą oferowane ze wszystkimi typami jednostek napędowych. Dlatego w ofercie nowego 2008 znajdziemy także silniki spalinowe. Na zwolenników diesli w ofercie będzie czekał 1.5 BlueHDI o mocy 100 KM, łączony z ręczną skrzynią.
Benzynowy silnik to dobrze znany ze wszystkich mniejszych aut grupy trzycylindrowy 1.2 PureTech. Dostępny będzie w trzech wersjach o mocy ok. 100, 130 i 155 KM. W przypadku benzyny kierowca będzie mógł się zdecydować na nową automatyczną skrzynię o 8 przełożeniach.
Nowoczesne wnętrze to projekt przeniesiony z nowego Peugeota 208. W zaprezentowanych wersjach imponuje wielkimi ekranami i wykorzystanymi materiałami. Trzeba Francuzom przyznać, że mało kto może się pochwalić tak ładną kabiną w segmencie B. Nawet Audi i Mini mogą się czuć zagrożone. Z drugiej strony jeszcze raz przypominamy, że patrzymy na topowe odmiany.
Imponować może także lista pokładowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Kiedy w konfiguratorze zaznaczymy wszystkie pozycje, to nowe 2008 będzie wyposażone m.in. w: Drive Assist (asystent jazdy utrzymujący pojazd w pasie ruchu, ostrzegający o pojazdach w martwym polu i korzystający z adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop&Go), zaawansowanego asystenta parkowania Full Park Assist, automatyczne reflektory, system monitorowania zmęczenia kierowcy czy nową generację systemu rozpoznającego znaki drogowe.
Nowy Peugeot 2008 wejdzie do sprzedaży w Polsce na początku przyszłego roku. Ceny poznamy bliżej rynkowej premiery.