Nowe BMW serii 3 Touring G21. Kombi trochę urosło, a przy okazji zrzuciło zbędne kilogramy
Nowe BMW serii 3 Touring trochę urosło w porównaniu z poprzednią generacją. Mierzy teraz 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1470 mm wysokości. Rozstaw osi został powiększony o 41 mm (do 2851 mm), co odczują przede wszystkim pasażerowie na tylnej kanapie. Nowa trójka oferuje wyraźnie więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.
Większy jest także bagażnik trójki kombi. Standardowo pomieści teraz 500 l. To o 5 l więcej. Różnica nie robi wrażenia, ale producent chwali się jeszcze otworem załadunkowym szerszym o 112 mm i bardziej ustawną przestrzenią bagażnika. Klapa otwiera się automatycznie i można ją otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem. Po złożeniu tylnych siedzeń dostaniemy 1510 l. Tylną szybę będzie można otworzyć niezależnie od całej pokrywy bagażnika.
Podobnie jak w przypadku sedana przeskok w nową generację również dla nowego BMW serii 3 Touring oznacza kurację odchudzającą. Mimo większych rozmiarów trójka jest o 10 kg lżejsza. Nadwozie usztywniono o ok. 25 proc., a rozkład masy to 50:50. W wersji M Sport auto jest obniżone o 10 mm.
BMW serii 3 Touring G21 fot. BMW
Silniki nowego BMW serii 3 Touring G21:
Silniki Diesla:
- 318d Touring 2.0 l R4 150 KM /110 kW 6MT, 8AT
- 320d/320d xDrive Touring 2.0 l R4 190 KM/140 kW 6MT, 8AT
- 330d xDrive Touring 3.0 l R6 265 KM/195 kW 8AT
Silniki benzynowe
- 320i Touring 2.0 R4 184 KM/135 kW 8AT
- 330i/330i xDrive Touring 2.0 l R4 258 KM/190 kW 8AT
- M340i xDrive Touring 3.0 l R6 370 KM/275 kW 8AT
Z czasem w ofercie pojawi się także mocna hybryda typu plug-in o oznaczeniu 330e.
BMW serii 3 Touring G21 fot. BMW
BMW serii 3 Touring G21 - ceny i premiera
Do europejskich salonów nowe BMW serii 3 Touring G21 powinno przyjechać jesienią tego roku. Nowa trójka kombi będzie też prezentowana szerszej publiczności podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
Ceny? Te poznamy oczywiście bliżej polskiej premiery. BMW serii 3 w sedanie (G20) kosztuje wyjściowo 148 900 zł za wersję 318d lub 156 200 zł za 320i. Do wersji Touring trzeba będzie dodać kilka tysięcy zł.
BMW serii 3 Touring G21 fot. BMW
-
Bezterminowe prawo jazdy 2021 - wymiana, przepisy, kiedy. Wymienić musi każdy, ale spokojnie
-
Tysiące samochodów niszczeje na dawnym torze wyścigowym w Wielkiej Brytanii. Brakuje na nie chętnych
-
Peugeot ma nowe-stare logo. Teraz trzeba będzie je zmieniać we wszystkich salonach
-
Zielona strzałka - przepisy, mandat. Tylko 10 proc. kierowców korzysta z niej prawidłowo
-
To wąskie gardło S7. W końcu jest plan na wyjazd z Warszawy w stronę Grójca
- Hyundai coraz bliżej klasy premium. Takiego SUV-a się nie spodziewaliśmy
- Opinie Moto.pl: BMW Z1 zamiast motocykla. Na prezentacji szef BMW Technik skakał po jego masce
- Ford pokazuje film o problemie z kołem. Dzięki nowym usługom kierowca nie musi się przejmować
- Na stacji benzynowej wymieniacie jego nazwisko. Patent Rudolfa Diesla ma niemal 130 lat [MOTO 2030]
- Po co Hummer, jeśli można mieć Bowlera. Jedyny problem: nie wolno nim jeździć po drogach
Forum
- Trypel co ten Obajtek do Ciebie ma? :) (29)
- brak komentarzy pod tekstami o elektrykach (13)
- Twój następny, polski SUV? (12)
- Ciekawe Manual vs. Automat (55)
- OT - TVPinfo tylko w małych dawkach ? (18)
- Chcesz mieć kłopoty płać Orlen Pay (5)
- Najdziwniejsze pozycje... (25)
- Pojade nostalgicznie, radio samochodowe:) (20)
- Szkoda samochodu (14)
- Z kapiszonów w oponki (21)