Najpopularniejsze marki premium w Polsce. Które auta luksusowe dominują w 2019 roku?

Piotr Kozłowski
Zmiany w leasingach nie zniechęcają Polaków do zakupu samochodów marek premium. Rynek zalicza kolejne dynamiczne wzrosty. Na szczególną uwagę zasługują trzy marki: BMW, Volvo i Jaguar.
W kwietniu 2019 roku Polacy kupili i zarejestrowali 6880 samochodów klasy premium, o 16,7 proc. mniej w porównaniu z marcem tego roku, ale o 22,7 proc. więcej w zestawieniu z kwietniem roku 2018. Spadek kwietniowej sprzedaży w stosunku do poprzedniego miesiąca jest większy niż w przypadku całego rynku samochodów osobowych, który zmalał o 7,5 proc. Natomiast porównanie z sytuacją z kwietnia ubiegłego roku wskazuje na sporą przewagę segmentu premium nad całym polskim rynkiem, który wzrósł zaledwie o 3,5 proc. Od stycznia do końca kwietnia Polacy kupili i zarejestrowali 25847 aut z wyższej półki, o 12,3 proc. (2821 szt.) więcej w porównaniu z takim samym okresem roku ubiegłego. Wszystkie auta osobowe w tym okresie mogą się pochwalić wzrostem w wysokości zaledwie 0,8 proc. (1463 egzemplarze)

- czytamy w raporcie przygotowanym przez IBRM Samar.

Na szczególne wyróżnienie w kwietniu zasługują trzy marki: BMW, Volvo oraz Jaguar.

Po pierwsze, BMW

W okresie styczeń-kwiecień 2019 BMW zanotowało imponujący wzrost sprzedaży - niemiecka marka sprzedała o 52,6 proc. więcej samochodów niż przed rokiem, zamykając kwiecień wynikiem 6285 aut. Największy w tym udział serii 3, która - z wynikiem 1100 sztuk - jest liderem sprzedaży w BMW, wyprzedzając serię 5 (1031 sztuk). Dobrym wynikiem z kwietnia (1891 sprzedanych aut) BMW umocniło pozycję lidera w zestawieniu najpopularniejszych marek premium w Polsce.

Najpopularniejsze marki premium w Polsce w 2019 roku

  • BMW
  • Mercedes
  • Audi
  • Volvo
  • Lexus
  • Land Rover
  • Mini
  • Porsche
  • Jaguar
  • Infiniti

Po drugie, Volvo

Na szczególną uwagę - oprócz BMW - zasługuje również Volvo. Szwedzka marka klasycznie już dominuje w zestawieniu najpopularniejszych modeli premium - od początku roku zarejestrowano w Polsce 1878 sztuk XC60. Ale nie jest to jedyny powód do zadowolenia dla fanów marki. W zestawieniu najpopularniejszych marek w okresie styczeń-kwiecień Volvo jest już bardzo blisko Audi (4687 do 4438), a biorąc pod uwagę sam kwiecień Szwedzi okazali się od Niemców lepsi (1132 do 958). Sukces tym bardziej imponujący, że niemiecka marka ma w swoim portfolio znacznie więcej modeli niż Volvo.

Po trzecie, Jaguar

Prawdą jest, że Jaguar jest na razie w Polsce marką dość niszową, ale to nie umniejsza jego sukcesu na koniec kwietnia. Główna w tym zasługa modelu E-Pace, który jest najpopularniejszym modelem brytyjskiej marki (222 z 539 sprzedanych samochodów). To właśnie dzięki niemu Brytyjczycy mogą pochwalić się największym procentowym wzrostem sprzedaży wśród dziesięciu najpopularniejszych marek premium w Polsce (+54 proc.).

Przypomnijmy: Od stycznia tego roku leasingowanie samochodu o wartości powyżej 150 tys. zł stało się mniej opłacalne. Do tej pory raty mogły być rozliczane w kosztach bez ograniczeń. Dziś do kosztów nie można zaliczyć kwot przekraczających wartość 150 tys. zł.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA