Volkswagen T-Roc dołączył do większego Volkswagena Tiguana w bardzo popularnym segmencie kompaktowych SUV-ów. Wielu niesłusznie uważa, że T-Roc wpisuje się w modę na crossovery B. To jednak nieprawda, bo znacznie bliżej mu do samochodów segmentu C.
Volkswagen T-Roc mierzy 4234 mm długości, 1819 mm szerokości i 1573 mm wysokości, idealnie wpisując się w segment kompaktowych crossoverów. Mimo kompaktowych rozmiarów, idealnie sprawdzających się w mieście, T-Roc oferuje mnóstwo przestrzeni zarówno w pierwszym, jak i w drugim rzędzie siedzeń. To zasługa dużego rozstawu osi (2603 mm).
Bagaże wszystkich podróżujących bez trudu zmieszczą się w 445-litrowym bagażniku. Po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do imponujących 1290 l. Tak przestronnego przedziału bagażowego nie ma żaden z konkurentów nowego SUV-a Volkswagena.
Mało który samochód na rynku pozwala aż tak bardzo dostosować się do kierowcy. T-Roc już w bazowej wersji wyróżnia się spośród innych SUV-ów tego segmentu – ma sportową, nowoczesną sylwetkę z wyraźnie nakreślonymi liniami karoserii.
T-Roc oferuje także bardzo szerokie możliwości personalizacji. Oprócz koloru nadwozia mamy dodatkowo do wyboru kolory dachu, obudowy lusterek zewnętrznych i przedniego słupka. Jako uzupełnienie lakieru nadwozia w przypadku wersji Premium można na życzenie wybrać kolor czarny lub czerwony Flash, który jeszcze bardziej podkreśli sportowy charakter Volkswagena T-Roc'a. Dla wersji Advance do wyboru jest kolor czarny, biały Pure, brązowy Black Oak metalik lub czerwony Flash.
Wybierając kolor, który najbardziej odpowiada gustowi kierowcy, wprowadzamy interesujące kontrasty i ciekawe akcenty, które inni zapamiętają i które będą miały duży wpływ na indywidualny charakter crossovera.
Za awangardowym nadwoziem idzie równie wyjątkowe wnętrze. To kierowca decyduje, czy wnętrze ma być stonowane, czy będzie też przyciągać wzrok kontrastowymi kolorami.
Kabinę T-Roc’a można w pełni dopasować do swoich preferencji. Kierowca wybiera kolor panelu na desce rozdzielczej. Wybrany kolor znajdzie się także na drzwiach i na konsoli środkowej. Również kolorystyka tapicerki tkaninowej Tracks 4 będzie dopasowana do koloru wnętrza.
Volkswagen T-Roc oferuje bardzo rozbudowane usługi typu connect. Połączenie z Internetem daje dostęp do aktualnych danych. Cały czas. Dzięki temu w czasie rzeczywistym systemowa nawigacja otrzymuje dane o korkach na trasie, którą jedziemy. System może nam w takim wypadku zaproponować alternatywną trasę, dzięki czemu dotrzemy do celu szybciej. T-Roc zapewnia nam też dostęp do informacji o parkingach, hotelach, stacjach benzynowych czy ciekawych miejscach w okolicy.
Pod maską Volkswagena T-Roc znajdziemy jedną z trzech jednostek TSI: 1.0 (115 KM), 1.5 (150 KM) i 2.0 (190 KM). Nie zabraknie wysokoprężnej alternatywy w postaci trzech silników TDI: 1.6 (115 KM), 2.0 (150 KM i 190 KM). W zależności od jednostki, auto będzie dostępne z napędem na przednią oś lub wszystkie koła (4MOTION). Silniki współpracują z 6-biegową skrzynią ręczną lub 7-stopniowym DSG.
T-Roc świetnie czuje się w zakrętach, chętnie słucha naszych poleceń, trzyma się drogi jak przyklejony, układ kierowniczy jest precyzyjny i daje zaskakującą pewność prowadzenia. W T-Rocu nie ma mowy o przechyłach nadwozia, a jazda małym VW zapewnia sporo frajdy.
Volkswagen T-Roc może być wyposażony także w wybór trybu jazdy. W trybie Sport VW potrafi pokazać pazury, reaguje na każde muśnięcie gazu, a skrzynia przeciąga przełożenia i chętnie redukuje. Co ważne, kiedy wybierzemy któryś z innych trybów jazdy, to T-Roc zauważalnie zmieni swój charakter. W trybie Normal wciąż jest dynamiczny, ale przy tym znacznie kulturalniejszy, a w Eco zmienia się w oazę spokoju.
Na ogromny plus trzeba zapisać także sprawny napęd 4Motion, który przydaje się nie tylko, gdy zjedziemy poza asfaltowe drogi.
Seryjnie, bez żadnej dodatkowej dopłaty, w każdym T-Rocu o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dba aktywny system Lane Assist. Kolejną innowacją, jaką ma do zaproponowania Volkswagen T-Roc jest system rozpoznawania pieszych. Potrafi wykryć nagłe pojawienie się pieszego i ostrzec kierowcę o zagrożeniu sygnałami dźwiękowymi i graficznymi. Jeżeli nie zdążymy z reakcją, to T-Roc zahamuje za nas. A w razie kolizji system automatycznego hamowania zmniejszy jej skutki.
Wybrane systemy wsparcia i bezpieczeństwa:
Najciekawsze elementy wyposażenia Volkswagena T-Roca:
Wszystko to sprawia, że Volkswagen T-Roc jest jednym z najciekawszych crossoverów dostępnych na polskim rynku. Z ponadprzeciętnymi walorami praktycznymi w parze idą kompaktowe wymiary, dzięki którym T-Roc świetnie sprawdza się w mieście. Do tego trzeba dodać nowoczesne jednostki napędowe, napęd 4Motion i wyposażenie, dotąd zarezerwowane dla znacznie większych samochodów.
Partnerem materiału jest Volkswagen