Coraz częściej pojawiają się informacje, że Skoda planuje wycofać z oferty Rapida, a jego miejsce ma zająć klasyczny kompakt. Nowy model wymiarami miałby być zbliżony do bratniego VW Golfa i dołączyć w segmencie C do większej, mierzącej 4,6 m Octavii.
Skoda Vision RS może być przedsmakiem samochodu, w który przeistoczy się popularny w Polsce Rapid. Zgodnie z przewidywaniami to praktyczny hatchback, którego bagażnik pomieści 430 l. Vision RS mierzy 4 356 mm długości, 1 431 mm wysokości, 1 810 mm szerokości oraz 2 650 mm rozstawu osi. Koncept to samochód czteroosobowy, ale w wersji produkcyjnej na pewno auto będzie miało pięć miejsc.
Ze stylistyki Skody Vision RS będą garściami czerpać nowe samochody producenta. Głównie te sportowe, oznaczone literami RS. Dlatego w koncepcie widzimy całkiem spory spojler, dyfuzor, charakterystyczną LED-ową listwę z tyłu (będzie to wyróżnik modeli RS, co widzieliśmy już w produkcyjnym Kodiaqu RS), duże wloty powietrza, czarne akcenty i aż 20-calowe felgi.
Ciekawym zagraniem stylistycznym jest brak znaczka z tyłu, został on zastąpiony podświetlanymi literami.
Litery układające się w nazwę marki zastąpiły logotyp także na kierownicy. Jak na koncept, wnętrze Vision RS jest bardzo stonowane i wygląda na gotowe do produkcji. W eleganckiej kabinie dominują ciemne szarości, czerwone kontrastujące akcenty oraz jasne srebrne panele. Wiele elementów jest podświetlanych. Do wykończenia wykorzystano włókno węglowe, kryształowe szkło, skórę i Alcantarę.
Skrzynią DSG sterujemy za pośrednictwem minimalistycznej wajchy, która komunikuje się z przekładnią w pełni elektronicznie, to tzw. "shift by wire".
W kabinie nie zabrakło dużego ekranu systemu multimedialnego, nowego wirtualnego kokpitu i, mimo że Vision RS jest autem sportowym, kilku rozwiązań Simply Clever.
Za napędzanie Skody Vision RS odpowiada 245-konny układ hybrydowy. Benzynowy silnik 1.5 TSI dostarcza ok. 100 KM, reszta to zasługa mocnego silnika elektrycznego. Kierowca do wyboru ma trzy tryby jazdy: Normal, Sport oraz EV.
Skoda Vision RS to hybryda typu plug-in. Do naładowania akumulatorów o pojemności 13 kWh mają wystarczyć 2,5 godziny. Na samym silniku elektrycznym w trybie EV Skoda Vision RS pokona 70 km. Baterie będzie można ładować oczywiście nie tylko z gniazdka, ale także podczas hamowania i wytracania prędkości.
W naszej galerii znajdziecie nie tylko zdjęcia prasowe Skody Vison RS, ale także nasze prosto ze stoiska w Paryżu.