Skoda Kodiaq RS - długo wyczekiwana

Z roku na rok produkty Skody są coraz ciekawsze i nowocześniejsze. Ostatnio wiele dzieje się zwłaszcza w przypadku crossoverów oraz SUVów. Najlepszym tego dowodem jest zaprezentowany Kodiaq w usportowionej odmianie RS.

Samego Kodiaqa nie trzeba przedstawiać. Był on pierwszym przedstawicielem aut typu SUV w gamie czeskiego producenta. Zdobył on dużą popularność. Nie ma się co dziwić to całkiem dobry samochód z wieloma ciekawymi rozwiązaniami, jak też oferujący dużą przestrzeń. Teraz oferta tego modelu zostanie uzupełniona o usportowioną wersję.

Będzie się ona wyróżniać przede wszystkim wyglądem zewnętrznym. Specjalnie dla tej odmiany wprowadzono czarną atrapę chłodnicy wraz ze znaczkiem tej odmiany pojazdów Skody, która jest znakiem rozpoznawczym wszystkich RS’ów. Warto też zaznaczyć, że po raz pierwszy znaczek ten przybrał barwy czerwono-srebrne. Innymi elementami wyróżniającymi nowego Kodiaqa jest choćby przeprojektowany przedni zderzak, tak aby sprawiał on wrażenie poszerzonego pojazdu. Poza tym z tyłu nie zabrakło eksponowanych końcówek układu wydechowego, listwy odblaskowej oraz poprowadzonych przez całą szerokość auta.

Skoda Kodiaq RSSkoda Kodiaq RS fot. Maciej Gis

Uzupełnieniem wyglądu zewnętrznego są czarne obudowy lusterek oraz 20 calowe koła, we wzorze zarezerwowanym jedynie dla RS’ów. Będą one dostępne w trzech kolorach. Nie zabrakło również czerwonych zacisków, jak też palety ośmiu kolorów, z czego niebieski przedstawiony na zdjęciach jest komunikacyjnym (znany z Octavii RS). Został on po raz pierwszy wprowadzony do tego modelu.

We wnętrzu z kolei nie zabrakło sportowych akcentów. Jest czarna podsufitka, imitacja karbonu wkomponowana w deskę rozdzielczą, jak też siedzenia przednie z dobrym trzymaniem bocznym oraz zintegrowanymi zagłówkami, wykonane z alkantary. Jest na nich wyszyte logo „VRS” oraz przeszycia czerwoną nicią. Nie zabrakło również usportowionej kierownicy, nowej całkowicie cyfrowej tablicy rozdzielczej oraz drążka zmiany biegów z logo „VRS”.

Skoda Kodiaq RSSkoda Kodiaq RS fot. Maciej Gis

Nowy RS będzie wyposażony w nowoczesny silnik wysokoprężny z dwiema turbosprężarkami. Generuje on 240 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła (Haldex najnowszej generacji). Ciekawostką jest, że dźwięk silnika jest generowany w dwojaki sposób. We wnętrzu jest on emitowany z głośników. Z kolei na zewnętrz też usłyszymy bardziej basowy odgłos. Wszystko za sprawą „dodatkowego głośnika” zamocowanego przy końcówkach wydechu. Dzięki temu w trybie sportowym Kodiaq RS będzie brzmiał bardziej „rasowo”. Aby zatrzymać tego kolosa, Skoda postanowiła wprowadzić 17 calowe tarcze hamulcowe zarówno z przodu, jak też z tyłu. Ma to wpłynąć na poprawę hamowania.

Na tą chwilę nie znamy jeszcze ceny tego modelu, ale z pewnością będzie ona w granicach 200 tys. zł.