Luksusowa Toyota Avalon debiutuje. Oszczędniejsza i naszpikowana technologiami

Na salonie motoryzacyjnym debiutuje Toyota Avalon. Ten model nie jest jeszcze znany w Europie, ale jest jednym z najważniejszych samochodów japońskiego producenta za wielką wodą.

Wygląd samochodu trochę się zmienił. W teaserach publikowanych przed premierą można było zobaczyć lampy w technologii LED oraz smaczki nadające agresywnego wyglądu – spojler na tylnej klapie, cztery końcówki wydechu, dyfuzor. Projektanci poprawili współczynnik aerodynamiki Toyoty Avalon z 0,28 na 0,27.

Nową generację zbudowano na architekturze TNGA, którą wykorzystano wcześniej do budowy nowego Priusa i Camry. Wymiary zewnętrzne samochodu zmieniły się – jest dłuższy, niższy i szerszy. Wszystko po to, żeby zwiększyć komfort pasażerów. Pracuje nad tym również nowe, adaptacyjne zawieszenie – potrafi wybrać jeden z 650 predefiniowanych programów pracy w 20 milisekund.

Toyota AvalonToyota Avalon fot. Toyota

Inżynierowie poprawili wyciszenie w kabinie, dzięki nowym uszczelkom i dodatkowej izolacji. Pomimo tego na pokładzie znajdziemy jeszcze dwa systemy, które poprawią brzmienie jednostki napędowej. Standardowo pod maską pracuje silnik 3,5 V6. Jednostka benzynowa oferuje 268 KM maksymalnej mocy. Dla porównania w Camry ten sam silnik dostarcza 301 KM. W cenniku pojawi się również wersja z napędem hybrydowym – pod maską zainstalowano 2,5 silnik benzynowy wraz z elektrycznym wspomagaczem. Zamiast 6-biegowego automatu pojawiła się skrzynia 8-biegowa.

W kabinie zainstalowano 9-calowy ekran dotykowy obsługujący Apple CarPlay oraz Amazon Alexa. O rozrywkę zadba 14-głośnikowy system audio, a pasażerowie mogą skorzystać z bezprzewodowej ładowarki do telefonu lub pięciu portów USB. Na desce rozdzielczej zainstalowano 7-calowy ekran, a tuż nad nią pojawił się 10-calowy wyświetlacz head-up. Na liście seryjnego wyposażenia znajdziemy 10 poduszek powietrznych oraz szereg wspomagaczy kierowcy.

Toyota AvalonToyota Avalon fot. Toyota

Nowa Toyota Avalon zadebiutuje w salonach wiosną tego roku. Nie znamy jeszcze ceny, ale wiadomo już, że samochód nie pojawi się na rynku europejskim.

Czy Twoim zdaniem Toyota Avalon powinna się pojawić w Europie?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.