Auto zadebiutowało w Brazylii, co nie jest niespodzianką, ponieważ będzie sprzedawane na rynkach Ameryki Południowej. Niemiecki sedan ma rywalizować z takimi modelami jak Honda City, Toyota Yaris Sedan, Fiat Cronos czy Chevrolet Prisma.
Volkswagen Virtus powstał na płycie podłogowej MQB-A0, podobnie jak nowe Polo. Dlatego pod maską zobaczymy te same jednostki, co w europejskiej wersji. Bazowa jednostka to 1.0 TSI. Trzycylindrowy silnik rozwija moc 128 KM (zatankowany etanolem) lub 115 KM (zatankowany benzyną). Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 194 km/h. Producent zapowiada poszerzenie gamy o nowe wersje silnikowe już za kilka miesięcy.
Zobacz także: Cofasz licznik? Minister Ziobro grozi więzieniem
W kabinie samochód wygląda praktycznie identycznie jak w Polo. Znajdziemy tam 10,25-calowy ekran wmontowany w deskę rozdzielczą oraz 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z obsługą Apple CarPlay, Android Auto i Mirrorlink.
Nie znamy jeszcze ceny nowego, ale wiemy, że jest to bardzo ważny model dla niemieckiego koncernu. Jednak na razie nic nie zapowiada jego premiery na rynku europejskim.