Nowy Volkswagen Polo wyceniony

Volkswagen opublikował pełny cennik nowego Polo. Ile trzeba zapłacić za bazową, a ile za topową wersję?

Nowy Volkswagen Polo - cennik i specyfikacja

Bazową wersją wyposażenia nowego Volkswagena Polo jest Start. Wyceniono ją na 44 490 zł. W tej cenie kupimy Polo z 1-litrowym silnikiem wolnossącym o mocy 65 KM i pięciobiegową skrzynią manualną. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in.: system Front Assist, zestaw radiowy Composition Colour z ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala i centralny zamek ze zdalnym sterowaniem. Klimatyzacja, lakierowane w kolorze nadwozia klamki i lusterka, podwójna podłoga oraz Bluetooth i USB są standardem w wersji Trendline (ceny od 49 790 zł). Oto pełny cennik nowego Volkswagena Polo.

Wersja START:
- 1.0 MPI/65 KM - 44 490 zł.

Wersja TRENDLINE:
- 1.0 MPI/65 KM - 49 790 zł,
- 1.0 MPI/75 KM - 51 590 zł,
- 1.0 TSI/95 KM - 54 890 zł,
- 1.6 TDI/80 KM - 64 990 zł.

Wersja COMFORTLINE:
- 1.0 MPI/75 KM - 54 490 zł,
- 1.0 TSI/95 KM - 57 790 zł,
- 1.0 TSI/95 KM + DSG7 - 64 690 zł,
- 1.6 TDI/80 KM - 67 590 zł.

Wersja BEATS:
- 1.0 MPI/75 KM - 58 980 zł,
- 1.0 TSI/95 KM - 62 280 zł,
- 1.0 TSI/95 KM + DSG7 - od 69 180 zł,
- 1.6 TDI/80 KM - od 72 080 zł.

Wersja HIGHLINE:
- 1.0 TSI/95 KM - 60 190 zł,
- 1.0 TSI/95 KM + DSG7 - 67 090 zł,
- 1.0 TSI/115 KM - 63 390 zł,
- 1.0 TSI/115 KM + DSG7 - 70 290 zł,
- 1.6 TDI/95 KM - 71 590 zł.

Wersja GTI:
- 2.0 TSI/200 KM + DSG6 - 89 690 zł.

Volkswagen Polo - dane techniczne

Szósta generacja Volkswagena Polo została zbudowana na nowoczesnej platformie MQB A0. Auto mierzy teraz 4 053 mm długości, 1 751 mm szerokości, 1 446 mm wysokości i 2 564 mm rozstawu osi. W piątej generacji te parametry to odpowiednio: 3 972, 1 682, 1 453 i 2 470 mm. Niemcy chwalą się nie tylko większą przestrzenią na nogi dla pasażerów, podróżujących na tylnej kanapie (to zasługa większego rozstawu osi), ale także bagażnikiem większym o 25 proc. Nowe Polo połknie nawet 351 l bagażu. W poprzedniku było to 280 l.

ZOBACZ TEŻ: Nowy Volkswagen Polo - test

Ofertę silnikową otwiera benzynowe 1.0 MPI o mocy 65 KM. Dostępny jest także zupełnie nowy silnik 1.5 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów i mocą 150 KM. Zwolennicy diesli zainteresują się 1.6 TDI, które dostępne jest w wariancie 80- i 95- konnym. W wyższych wersjach silnikowych dostępny jest dwusprzęgłowy automat DSG. Na szczycie znajduje się oczywiście Polo GTI. Jego dwulitrowy silnik generuje okrągłe 200 KM mocy.

Najważniejsze nowości we wnętrzu? Na pewno trzeba tu wymienić cyfrowe zegary, duży 8-calowy ekran dotykowy z najnowszym system inforozrywki Volkswagena, bezkluczykowy dostęp, przycisk Start Engine zamiast klasycznego kluczyka i całą masę systemów bezpieczeństwa, które zwykle kojarzymy z większymi autami, np. adaptacyjny tempomat czy system zapobiegania kolizji z funkcją awaryjnego hamowania. Dla miłośników dobrego brzmienia w ofercie dostępna jest wersja Beats, w której za drobne akcenty i system audio odpowiada sam Dr Dre.

Volkswagen odważnie zapowiada, że nowe Polo będzie najlepszym małym samochodem na rynku. Czy Twoim zdaniem VW odniesie sukces na polskim rynku?