Porsche 911 Carrera T - dla tęskniących za 911 R

Porsche przygotowało kolejne 911 "dla purystów". Carrera T w telegraficznym skrócie to m.in. niższa masa własna, 370-konny silnik, krótsze przełożenia manualnej skrzyni biegów oraz tylny napęd z mechaniczną blokadą dyferencjału.

Podwójnie doładowany bokser ma 3 litry pojemności, 6 cylindrów, 370 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w zakresie 1750-5000 obr./min). Z manualną przekładnią o skróconych przełożeniach i mechaniczną blokadą dyferencjału 911 Carrera T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s – o 0,1 s szybciej niż 911 Carrera Coupé. Sprint do 200 km/h zajmuje zaledwie 15,1 s. W Carrerze T dostępny będzie także automat PDK. Z nim 911 jest jeszcze szybsze - 100 km/h na liczniku pojawi się po 4,2 s, a 200 km/h po 14,5 s. Niezależnie od skrzyni, Porsche 911 Carrera T może się rozpędzić do 290 km/h.

Zobacz także: Panamera Sport Turismo i Panamera Turbo S E-Hybrid, już wiemy, jak jeżdżą najnowsze cuda od Porsche

Porsche w tym modelu postarało się jak najbardziej obniżyć masę własną pojazdu. I tak tylną szybę oraz tylne szyby boczne wykonano z lekkiego włókna szklanego, a panele drzwi zaopatrzono w pętle do otwierania. W znacznym stopniu ograniczono wygłuszenie i zrezygnowano z opcjonalnych tylnych siedzeń. Co więcej, klient może zrezygnować z systemu multimedialnego PCM. Porsche 911 Carrera T waży 1425 kg i jest o 20 kg lżejsze od „zwykłego” modelu Carrera z porównywalnym wyposażeniem.

Porsche 911 Carrera TPorsche 911 Carrera T fot. Porsche

Ponadto, Porsche 911 Carrera T wyróżnia się seryjnym, obniżonym o 20 mm zawieszeniem sportowym PASM, zoptymalizowanym pod względem masy pakietem Sport Chrono, krótszą dźwignią zmiany biegów z czerwonym schematem przełożeń oraz środkowymi panelami foteli pokrytymi materiałem Sport-Tex. Dla 911 Carrera T zarezerwowano również opcjonalną tylną oś skrętną, niedostępną dla 911 Carrera.

Porsche 911 Carrera T odświeża purystyczną koncepcję stojącą za 911 T rocznik 1968. U niemieckiego producenta litera „T” oznacza „Touring”.

Porsche 911 Carrera TPorsche 911 Carrera T fot. Porsche

Na drogi Porsche 911 Carrera T wyjedzie w styczniu przyszłego roku. Polskie salony już przyjmują zamówienia, a cennik nad Wisłą otwiera 536 115 zł. Możemy się spodziewać, że Carrera T znajdzie dla siebie niszę na rynku. Piękne Porsche już zostało okrzyknięte "budżetowym" 911 R, które niedawno zrobiło prawdziwą furorę - wszystkie 911 egzemplarzy 500-konnego 911 R rozeszły się w mgnieniu oka. Więcej dowiesz się tutaj: Porsche 911 R | Złota inwestycja

Więcej o:
Copyright © Agora SA