Coś do pooglądania. Obszerna galeria nowego Volkswagena Polo
Dzisiaj skupimy się przede wszystkim na zdjęciach nowego Polo (znajdziecie je w galerii a także, dla wszystkich uczulonych na slajdy, wklejone w tekst) i przytoczymy tylko najważniejsze informacje techniczne. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej, to zapraszamy tutaj: Nowy Volkswagen Polo oficjalnie! Dużo ważnych zmian. Niestety, polski cennik wciąż pozostaje tajemnicą. Możemy się jednak spodziewać dość wysokiej ceny, bo bliźniaczą Ibizę wyceniono na 48 tysięcy.
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Szósta generacja Polo została zbudowana na nowoczesnej platformie MQB A0. Mierzy teraz 4 053 mm długości, 1 751 mm szerokości, 1 446 mm wysokości i 2 564 mm rozstawu osi. W piątej generacji te parametry to odpowiednio: 3 972, 1 682, 1 453 i 2 470 mm. Niemcy chwalą się nie tylko większą przestrzenią na nogi dla pasażerów, podróżujących na tylnej kanapie (to zasługa większego rozstawu osi), ale także bagażnikiem większym o 25%. Nowe Polo połknie nawet 351 l bagażu. W poprzedniku było to 280 l.
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Ofertę silnikową otworzy trzycylindrowe 1.0 TSI o mocy 65 KM. Dostępny będzie także zupełnie nowy silnik 1.5 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów i mocą 150 KM. Zwolennicy diesli zainteresują się 1.6 TDI, które będzie dostępne w wariancie 80- i 95- konnym. W wyższych wersjach silnikowych dostępny będzie dwusprzęgłowy automat DSG. Na szczycie znajdzie się oczywiście Polo GTI. W nowej generacji 2.0 TSI będzie generował okrągłe 200 KM mocy.
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Najważniejsze nowości we wnętrzu? Na pewno trzeba tu wymienić cyfrowe zegary, duży 8-calowy ekran dotykowy z najnowszym system inforozrywki Volkswagena, bezkluczykowy dostęp, przycisk Start Engine zamiast klasycznego kluczyka i całą masę systemów bezpieczeństwa, które zwykle kojarzymy z większymi autami. Podczas pierwszej prezentacji Niemcy wspominali m.in. o adaptacyjnym tempomacie, systemie zapobiegania kolizji z funkcją awaryjnego hamowania czy inteligentnych reflektorach. Dla miłośników dobrego brzmienia w ofercie dostępna będzie wersja Beats, w której za drobne akcenty i - podobno - znakomite audio odpowiada sam Dr Dre.
Volkswagen Polo 2017 fot. VW
Czy Waszym zdaniem nowe Polo odniesie sukces na rynku? Dajcie nam znać w komentarzach i sondażu poniżej.
-
Nowa Skoda Fabia przyłapana bez kamuflażu. Wkrótce oficjalna premiera
-
Nie będzie zakazu wyprzedzania się ciężarówek. Ministerstwo: nie wydaje się uzasadniony
-
Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Suzuki Jimny wraca do sprzedaży jako ciężarówka. Zmiana homologacji sposobem na przetrwanie
- Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
- Hyundai wprowadza kolejnego crossovera. Bayon będzie mniejszy od Kony
- Odcinkowy pomiar prędkości na A1. 1300 mandatów w jeden dzień, a to dopiero początek
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
- Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
Forum
- opony dzisiaj (13)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (67)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (39)
- OT - zadania dla Bidena (85)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (43)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (60)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (35)