Nowy Volkswagen Polo oficjalnie! Dużo ważnych zmian

16.06.2017 12:15
Volkswagen Polo 2017

Volkswagen Polo 2017 (fot. VW)

Nowy Volkswagen Polo wyjedzie na drogi już pod koniec tego roku. O nowym modelu wiemy już wszystko. Wydaje się, że to materiał na bestseller. A co Wy myślicie o szóstym Polo?

Szósta generacja Volkswagena Polo została zbudowana na nowoczesnej platformie, którą koncern będzie wykorzystywał we wszystkich miejskich modelach. Nie dość, że pozwala znacznie obniżyć koszty projektowania samochodu, to auta zbudowane na bazie MQB są znacznie lżejsze i mają do zaoferowania kierowcy i pasażerom wyraźnie więcej miejsca w środku.

Ponadto, nowe Polo jest większe prawie pod każdym względem. Mierzy teraz 4 053 mm długości, 1 751 mm szerokości, 1 446 mm wysokości i 2 564 mm rozstawu osi. W piątej generacji te parametry to odpowiednio: 3 972, 1 682, 1 453 i 2 470 mm. Niemcy chwalą się nie tylko większą przestrzenią na nogi dla pasażerów, podróżujących na tylnej kanapie (to zasługa większego rozstawu osi), ale także bagażnikiem większym o 25%. Nowe Polo połknie nawet 351 l bagażu. W poprzedniku było to 280 l.

Volkswagen Polo 2017Volkswagen Polo 2017 fot. VW

Stylistycznie nie ma oczywiście mowy o rewolucji. Już na pierwszy rzut oka w szóstej generacji rozpoznamy Volkswagena Polo. Niemcy - w swoim stylu - postawili na ewolucję i ograniczyli się do dość gruntownego unowocześnienia modelu. Pojawiły się ładne LED-owe reflektory, ostrzejsze i mocniej zaakcentowane linie nadwozia czy lekko przeprojektowane zderzaki. Możemy się też spodziewać nowych kolorów lakieru i wzorów felg. Polo VI na pewno nie zdobędzie nagrody za design roku, ale prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Zwłaszcza w wersji GTI albo z opcjonalnym pakietem stylistycznym R.

Również pod maską obyło się bez większych zaskoczeń. Na premierę Polo ma być dostępne z 9 różnymi jednostkami napędowymi. Ofertę otworzy trzycylindrowe 1.0 TSI o mocy 65 KM. Dostępny będzie także zupełnie nowy silnik 1.5 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów i mocą 150 KM. Zwolennicy diesli zainteresują się 1.6 TDI, które będzie dostępne w wariancie 80- i 95- konnym. W wyższych wersjach silnikowych dostępny będzie dwusprzęgłowy automat DSG. Na szczycie znajdzie się oczywiście Polo GTI. W nowej generacji 2.0 TSI będzie generował okrągłe 200 KM mocy.

Volkswagen Polo 2017Volkswagen Polo 2017 fot. VW

Nowa kabina to rozwinięcie bardzo dobrze znanego projektu. Wszyscy, którzy jeździli starszym Polo, poczują się jak w domu. Mimo że wnętrze - podobnie jak nadwozie - unowocześniono i posprzątano ze zbędnych przycisków. Jak przystało na auto segmentu B, Polo będzie miało do zaoferowania kilka różnych wariantów kolorystycznych. Volkswagen obiecuje, że pod względem jakości i spasowania wykorzystanych materiałów będziemy mieli do czynienia z liderem klasy.

Najważniejsze nowości? Na pewno trzeba tu wymienić cyfrowe zegary, duży 8-calowy ekran dotykowy z najnowszym system inforozrywki Volkswagena, bezkluczykowy dostęp, przycisk Start Engine zamiast klasycznego kluczyka i całą masę systemów bezpieczeństwa, które zwykle kojarzymy z większymi autami. Podczas pierwszej prezentacji Niemcy wspominali m.in. o adaptacyjnym tempomacie, systemie zapobiegania kolizji z funkcją awaryjnego hamowania czy inteligentnych reflektorach. Dla miłośników dobrego brzmienia w ofercie dostępna będzie wersja Beats, w której za drobne akcenty i - podobno - znakomite audio odpowiada sam Dr Dre.

Volkswagen Polo 2017Volkswagen Polo 2017 fot. VW

Nowe Polo powinno wejść do sprzedaży na przełomie 2017 i 2018 roku. Polska cena pozostaje tajemnicą. Volkswagen podał jedynie wyjściową ceną na rynku niemieckim. To 12 975 euro, czyli niecałe 55 tysięcy w złotówkach.

Pierwszym autem z miejskiego rodzeństwa koncernu VAG był Seat Ibiza, który już pojawił się w polskich salonach. Niemcy teraz zaprezentowali zupełnie nowe Polo. Następna w kolejce jest Skoda Fabia, a ją powinniśmy zobaczyć albo pod koniec tego, albo na początku przyszłego. Wszystko wskazuje na to, że VAG wciąż będzie mocnym graczem w segmencie B. Mieliśmy okazje przejechać się Ibizą i zrobiła na nas bardzo dobre wrażenie:

Seat Ibiza | Pierwsza jazda | Po prostu Naj

Seat Ibiza 2017Seat Ibiza 2017 fot. Seat

"Dwa zdania" | Facelifting Skody Octavii

Zobacz także
  • Prototyp VW Touarega 2017 Nowy Volkswagen Touareg przyłapany! Wielki SUV jeszcze...
  • Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc | Mały Tiguan
  • Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon | Ceny w Polsce | Bezkonkurencyjny
Komentarze (60)
Nowy Volkswagen Polo oficjalnie! Dużo ważnych zmian
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 109 razy 69

    Stylistyczny przełom - wcześniej wzorowano się na bunkrach z Normandii, a tu widać dosyć wyraźnie inspirację bunkrami z linii Maginota.

  • Gość: Jeronimo

    Oceniono 45 razy 33

    Co za beznadziejny tytuł, który już na dzień dobry sugeruje czytelnikom "materiał na bestseller"...
    Czy redakcja moto.pl naprawdę nie potrafi zachować chociaż resztek obiektywizmu, czy już naprawdę wszystkie teksty można u was kupić...?

  • Gość: mc

    Oceniono 31 razy 21

    Zieew

  • Gość: Robespierre

    Oceniono 37 razy 17

    Szmaciarze z moto.pl nawet komentarzami manipulują zwłaszcza gdy chodzi o produkty VAG.

  • Gość: Guest

    Oceniono 27 razy 15

    Na głównej: "Nowy tani Volkswagen pokazany"

    W którym miejscu jest on tani? Bazowa wersja to 55 tysięcy złotych. Bazowa. Czyli będzie to 65-konny golasek za cenę dość bogatej wersji Fiata Tipo. Te wszystkie szmery bajery doktora Dre (swoją drogą słuchawki Beats brzmią fatalnie, jak na swoją cenę; strasznie podbarwiają dźwięk), to zapewne będzie spory wydatek.
    Auto klasy B za cenę kompaktu.
    Można się spierać, czy jest to auto warte swojej ceny. Całkiem możliwe, że tak (choć działa tu wewnętrzna konkurencja w postaci naprawdę przyjemnej dla oka Ibizy, technicznie zbliżonej, ale jednak zauważalnie tańszej). Na pewno jednak nie jest tanie.

  • Gość: przegość

    Oceniono 25 razy 11

    Oj chyba specjalny przelew przyszedł skoro tytuł na czerwono z nagłówkiem " Achtung Pilne" ... aż zerwałem się na równe nogi i już miałem zasalutować...

  • 4slash

    Oceniono 26 razy 10

    Cena w Polsce na pewno poniżej 50 000 zł. Golf w DE jest droży niż w PL o 2000-2500 EUR.
    Solidne auto klasy B, nudnie bo nic się nie dzieje. Komentującym życzę aby było ich stać na zakup i utrzymanie nowego auta, nawet Dacii Sandero.

  • kaczynski7

    Oceniono 11 razy 5

    POLO: rocznik - dlg/szer/wys/rozstaw w mm
    1978 - 3600/1978/1570/2335
    1985 - 3655/1590/1355/2335
    1995 - 3715/1655/1420/2400
    2000 - 3742/1640/1418/2420
    2005 - 3916/1650/1452/2460
    2010 - 3970/1682/1462/2470
    2017 - 4053/1751/1446/2564
    GOLF I:
    1975 - 3815/1610/1410/2400
    GOLF II:
    1980 - 3985/1665/1415/2475
    GOLF VII:
    2015 - 4250/1790/1430/2580

    Polo urosło o prawie pół metra i jest dluzsze od Golfa II ...

  • stemp10

    Oceniono 23 razy 5

    Stylistycznie to niezła kupa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane