Wiemy ile kosztuje nowy Peugeot 308!

Konkurencja w segmencie kompaktów robi się coraz ostrzejsza. Do Polski właśnie wjeżdża nowy Peugeot 308. Wiemy już ile trzeba za niego zapłacić. Polski cennik otwiera...

68 000 zł - taka kwota otwiera polski cennik nowego Peugeota 308. W tej cenie możemy liczyć na trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech o mocy 110 KM, sparowany z ręczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach.

W bazowej wersji Access kierowca może liczyć m.in. na: reflektory przednie halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, podgrzewane lusterka boczne składane elektrycznie, klimatyzację manualną, tylną kanapę składaną asymetrycznie, system audio WIP Bluetooth z radiem MP3, 6 głośnikami, zestawem głośnomówiącym bluetooth, funkcją przesyłania muzyki Streaming Audio oraz gniazdem USB.

Tak prezentuje się pełny cennik nowego Peugeota 308:

Cennik nowego Peugeot 308
Cennik nowego Peugeot 308 fot. Peugeot

Jak nowy Peugeot 308 wypada na tle konkurencji?

Za bazowego Peugeot 308 trzeba zapłacić 68 000 zł (1.2 Benzyna 110 KM). Sprawdźmy jak francuski kompakt wypada na tle najgroźniejszych konkurentów. W podanych cenach nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów.

Renault Megane - od 59 900 zł (1.6 Benzyna 114 KM)

Volkswagen Golf - od 66 900 zł (1.0 Benzyna 85 KM), od 72 190 zł (1.0 Benzyna 110 KM)

Hyundai i30 - od 67 000 zł (1.4 Benzyna 100 KM)

Ford Focus - od 65 090 zł (1.6 Benzyna 85 KM), od 68 090 zł (1.6 Benzyna 105 KM)

Opel Astra - od 59 900 zł (1.4 Benzyna 100 KM)

Toyota Auris - od 66 900 zł (1.3 Benzyna 99 KM)

Kia cee'd - od 56 990 zł (1.4 Benzyna 100 KM)

Skoda Octavia - od 66 800 zł (1.2 Benzyna 85 KM), od 72 580 zł (1.0 Benzyna 115 KM)

Peugeot 308 2017
Peugeot 308 2017 fot. Peugeot

Najważniejsze zmiany w nowym Peugeocie 308

Z przodu zauważamy od razu nowy kształt grilla z nowocześniejszą kratką (przypomina bardzo przód SUV-a 3008). Lekko przeprojektowano także LED-owe reflektory, a na przemodelowanych zderzakach pojawiły się światła przeciwmgielne o nowym kształcie oraz większe atrapy wlotów powietrza. We wnętrzu lekkie porządki i kosmetyka. Ważniejszą nowością niż nowy wygląd jest poważne zaktualizowanie systemu multimedialnego i pokładowych systemów bezpieczeństwa. Nowe 308 będzie wyposażone w adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o kolizji z funkcją awaryjnego hamowania czy system rozpoznawania znaków.

Później w ofercie pojawi się także zupełna nowość - wysokoprężna odmiana GT z dieslem BlueHDi o mocy 180 KM (2.0 l). Co ważne, będzie on parowany z zupełnie nowym automatem EAT8 o 8 przełożeniach. Nowa skrzynia powstała w ścisłej współpracy z firmą Aisin.

Więcej o: