Jeszcze bardziej wyrazista stylistyka, 40% nowych części, większa wygoda i bardziej zaawansowana technologia - tak w skrócie można opisać nowego Fiata 500L. Kierowcy w całej Europie docenili wyjątkowe połączenie przestronności i wyrafinowania. Fiat 500L jest liderem segmentu od chwili wprowadzenia na europejski rynek, a w Polsce nieustannie notuje wzrosty sprzedaży. Co ciekawe, do Polski auto przyjedzie w dwóch wariantach, które spełnią wszystkie potrzeby klientów: miejskim Urban oraz przypominającym crossovera Cross.
Wprowadzeniu nowego Fiata 500L na rynek polski towarzyszy atrakcyjny cennik promocyjny. Fiat 500L w wersji Pop z silnikiem benzynowym 1.4 l o mocy 95 koni kosztuje 51 900 zł. W tej wersji wyposażenia mamy m.in. seryjne radio Uconnect CD/MP3 z 5-calowym ekranem dotykowym oraz klimatyzację manualną, tempomat i światła do jazdy dziennej. Natomiast wersja uterenowiona, czyli Cross z tym samym silnikiem kosztuje 61 900 zł.
Fiat 500L będzie można kupić w odmianie pięcio- oraz siedmioosobowej z przedłużonym rozstawem osi (na przyjazd Wagona do Polski trzeba jeszcze poczekać). Fiat podąża też za modą i 500L będzie dostępny w suv-opodobnej wersji Cross. 500L jest wtedy podwyższony o 25 mm i ubrany w offroadowy makijaż, czyli m.in. czarne obwódki na nadkolach, wzmocniony zderzak i atrapy osłony podwozia. Z kolei na tych, którzy chcieliby minivana w bardziej miejskim wydaniu czeka linia stylistyczna Urban.
Fiat 500L podążył ścieżką wytyczoną dwa lata temu przez klasyczną pięćsetkę. Otrzymał więc nowe reflektory, lekko przemodelowane zderzaki, niżej poprowadzoną linię świateł z tyłu oraz większą ilość chromowanych akcentów. Nie zabrakło też faceliftingowej klasyki gatunku, czyli nowych kolorów, wzorów felg i znacznie zwiększonych możliwości personalizacji (np. 3 kolory dachu). Włosi chwalą się teraz aż 37 wariantami kolorystycznymi nowego 500L.
Jeszcze ciekawsze wiadomości dotyczą debiutu nowych zaawansowanych systemów integracji nowego Fiata 500L ze smartfonem. Obecnie dostęp do najważniejszych aplikacji na smartfonie jest możliwy bezpośrednio na wbudowanym w deskę rozdzielczą 7-calowym ekranie dotykowym wysokiej rozdzielczości systemu UconnectTM HD Live. System jest również dostępny z integracją z serwisem Apple Car Play, jak również jest kompatybilny z Android AutoTM.
System UconnectTM nowej generacji jest również wyposażony w interfejs systemu głośnomówiącego Bluetooth, funkcję strumieniowej transmisji audio, czytnik tekstu i system rozpoznawania mowy, porty AUX i USB z integracją z odtwarzaczem iPod, elementy obsługi w kierownicy oraz, na zamówienie, kamerę cofania oraz nowy wbudowany system nawigacji TomTom 3D. Usługi UconnectTM LIVE pozwalają zachować łączność. Pobierz darmową aplikację UconnectTM LIVE z serwisu App Store lub Google Play Store na swój smartfon: aplikacja UconnectTM LIVE oferuje strumieniową transmisję dźwięku w serwisach Deezer i TuneIn, wiadomości z serwisu Reuters oraz połączenie z nawigacją TomTom LIVE. Do tego możesz pozostać w kontakcie ze znajomymi poprzez serwisy Facebook Check-in i Twitter. Możesz również korzystać z funkcji oszczędności, ekologiczności i monitorowania, jeśli zdecydujesz się udać w podróż z aplikacjami eco:Drive i my:Car.
Model 500L można doposażyć w system BeatsAudioTM o całkowitej mocy 520 W, na którą składają się dwa głośniki średnio-niskotonowe o mocy 80 W (o średnicy 165 mm) umieszczone w dolnej części panelu przednich drzwi, dwóch głośników wysokotonowych 40 W (o średnicy 38 mm) umieszczonych w górnej części panelu przednich drzwi, dwóch głośników szerokopasmowych o mocy 60 W (o średnicy 165 mm) umieszczonych w panelu tylnych drzwi oraz głośnika niskotonowego o mocy 80+80 W (o średnicy 165 mm) umieszczonego w bagażniku, co zapewnia dynamiczne, mocne brzmienie basów i maksymalizuje doznania słuchowe u miłośników wielu gatunków muzyki od hip-hopu po soul. Obraz całości uzupełnia wzmacniacz z cyfrowym przetwarzaniem sygnałów i 8 kanałami audio, wyposażony we wbudowany, zaawansowany algorytm korekcji dźwięku, pozwalający odtwarzać pełne pasmo brzmienia, jakie artysta słyszy w studiu nagraniowym.