Volkswagen Arteon to nowy flagowy model producenta z Wolfsburga. Auto zostało zbudowane na platformie MQB, mierzy 4 862 mm długości i 2 841 mm rozstawu osi. Szerokość to 1 871 mm, a wysokość 1 427 mm. Bagażnik pomieści od 563 l do aż 1557 litrów. Jak na topowy model przystało, Arteona może być wyposażony we wszystkie nowinki techniczne, jakie oferuje Volkswagen. Więcej o nowym modelu przeczytacie tutaj: Salon Genewa 2017 | Volkswagen Arteon | Cesarz Wolfsburga.
Ile trzeba zapłacić za Volkswagena Arteona?
Arteon Essence
• 1.5 TSI ACT Evo 150 KM; 6 biegów - 127.690 zł
• 2.0 TSI 190 KM; DSG - 145.890 zł
• 2.0 TDI 150 KM; DSG – 154.590 zł
• 2.0 TDI 190 KM; DSG – 164.190 zł
Arteon Elegance
• 2.0 TSI 190 KM; DSG - 156.690 zł
• 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 202.590 zł
• 2.0 TDI 150 KM; DSG – 165.360 zł
• 2.0 TDI 190 KM; DSG – 174.990 zł
• 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 197.790 zł
Arteon R-line
• 2.0 TSI 190 KM; DSG - 159.390 zł
• 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 205.290 zł
• 2.0 TDI 190 KM; DSG – 177.690 zł
• 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 200.490 zł
Volkswagenowi Arteonowi bardzo trudno znaleźć bezpośredniego konkurenta, bowiem żaden inny producent w tej klasie nie oferuje podobnego auta. Najbliżej jest Opel z nową Insignią, która wraz z nową generacją wyraźnie urosła (4897 mm długości i 2829 mm rozstawu osi). Cennik Insignii - w standardzie silnik benzynowy 1.5 T o mocy 140 KM - otwiera niecałe 100 tysięcy złotych.
Volkswagen jednak jako konkurenta Insignii pozycjonuje Passata. Arteon ma raczej podgryzać marki premium i przekonać do siebie klientów wyraźnie niższą ceną. Przypomnijmy, Arteon wyjściowo kosztuje 127 690 zł. Dla porównania, najtańsze Audi A5 Sportback to wydatek 159 900 zł (1.4 Benzyna 150 KM, automat), a BMW serii 4 Gran Coupe - 164 800 zł (2.0 Benzyna 184 KM).