Salon Genewa 2017 | Volkswagen Arteon | Cesarz Wolfsburga

Volkswagen Arteon ma bardzo ambitne zadanie. W ofercie zastępuje nie tylko model CC, ale - jako auto aspirujące do klasy premium - wejdzie także w buty limuzyny Phaeton

Volkswagen Arteon to nowy okręt flagowy z Wolfsburga. Piękne Gran Turismo będzie pozycjonowane powyżej Passata, a na rynku ma podgryzać rasowych przedstawicieli klasy premium jak BMW serii 4 i Audi A5. Arteon - jak przystało na flagowy model - to naprawdę spore auto. Mierzy bowiem aż 4 862 mm długości i 2 841 mm rozstawu osi. Szerokość to 1 871 mm, a wysokość 1 427 mm. Nowy Volkswagen został zbudowany na platformie MQB.

Arteon już na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę swoim ekspresyjnym wyglądem, potem zaskakuje dodatkowo cechami praktycznymi – to połączenie jest jedyne w swoim rodzaju." - mówi Tobias Suhlmann, główny projektant nowego Volkswagena.

Co oznacza nazwa? To połączenie dwóch słów. Jak tłumaczą twórcy, Art (sztuka) nawiązuje do pięknych linii i emocji, jakie Arteon dostarczy kierowcom. Z kolei Eon odnosi się do modelu Phideon flagowego Volkswagena na rynku chińskim - podkreśla, że Arteon będzie propozycją z klasy premium.

Volkswagen ArteonVolkswagen Arteon fot. Volkswagen

Kierowcy zainteresowani Volkswagenem Arteonem będą mieli do wyboru 6 jednostek napędowych. Ofertę silników benzynowych otwiera 1.5 TSI o mocy 150 KM. Półkę wyżej znajdziemy 2.0 TSI w dwóch wariantach: 190 albo 280 KM. Silnik Diesla jest jeden. To 2.0 TDI, ale w aż trzech wersjach. Do wyboru: 150, 190 albo 240 KM.

Dwa słabsze silniki benzynowe będą w standardzie parowane z 6-biegową ręczną skrzynią. Reszta jednostek - bez żadnych dodatkowych dopłat - będzie współpracować z automatem DSG o 7 przełożeniach. Najmocniejsze warianty Arteona zostaną wyposażone w napęd 4x4 4Motion, w niższych trzeba się będzie liczyć z dopłatą.

Volkswagen ArteonVolkswagen Arteon fot. Volkswagen

Wykonanie wnętrza ma dorównywać reprezentantom klasy premium. Arteon będzie też naszpikowany najnowszymi technologiami. Klasyczne zegary może zastąpić wirtualny kokpit, jaki znamy z Passata i nowego Golfa. Za to w konsolę centralną wkomponowano 9,2-calowy ekran dotykowy. To z jego poziomu będziemy obsługiwać nowy system multimedialny, który obsługuje gesty.

Nie zabraknie też systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Podczas prezentacji wspomniano m.in. o inteligentnym adaptacyjnym tempomacie, systemie zapobiegającym kolizji z funkcją wykrywania pieszych i awaryjnego hamowania, asystencie martwego pola czy systemie pomagającym utrzymać samochód w pasie ruchu.

Czy Twoim zdaniem Volkswagen Arteon odniesie sukces na rynku?
Więcej o:
Komentarze (48)
Salon Genewa 2017 | Volkswagen Arteon | Cesarz Wolfsburga
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: taki

    Oceniono 32 razy 16

    jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają ci co zarabiają max 3k netto ;-)

  • Gość: miroslaw

    Oceniono 21 razy 11

    Volkswagen to marka ktora niczym nie imponuje w porownaniu do konkurentow.
    Silniki sa awaryjne, jakosc montazu na srednim poziomie i do tego w Polsce fatalny serwis. Od nowosci jezdze Passatem B6 i nigdy nie powiem, ze VW to dobra marka.
    Stylistyka obecnych modeli moze sie podobac bo jest ciekawa. Ale nic poza tym.
    BMW moze spac spokojnie bo nie ma sie czego bac ze strony VW.

  • e_gregor2

    Oceniono 27 razy 9

    Powiększony Pastuch B5 z dołożonymi LEDami i tabletem zamiast radia. Wszystkie VAGi wyglądają tak samo.

  • Gość: posiadacz CC

    Oceniono 17 razy 7

    przód cuś podobny do nowych renówek.
    a po za tym tak jak było z CC czyli środek z passata obleczony w nieco bardziej agresywną budę.
    podejrzewam, że najmocniejsze wersje to będzie wydatek sporo powyżej 200 k.

  • antoniferdynand

    Oceniono 16 razy 6

    Nie napisali że na.też jedną podstawową wadę - nazywa się VW. Może podzielić los Phenona czy jak not tam, los Citroena C6 czy ekskluzywnego Opla którego nazwy nie pamiętam

  • Gość: gibon.przed.snem

    Oceniono 6 razy 4

    Nie wejdzie to w buty Phaetona, bo to zupełnie inna klasa pojazdu. Phaeton był limuzyną w pełnym tego słowa znaczeniu. Arteon będzie "ulepszoną" wersją Passata.
    I zapewne dlatego właśnie Arteon odniesie sukces. Po prostu bardziej przystaje do grupy docelowej VW.

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 31 razy 3

    Samochody klasy premium zaczynają się do silników 3L i 300KM. Taki bzykacz 1.5 TSI 150KM to do motocykla się nadaje.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX