Przyzwyczailiśmy się, że Volkswagen jest bardzo konserwatywny w stylistyce swoich nowych modeli i rzadko kiedy nas zaskakuje. Ba, sporo ludzi auta z Wolfsburga nazywa po prostu nudnymi. Volkswagen Arteon to jednak model, któremu trudno to zarzucić. Naszym zdaniem, prezentuje się znakomicie. Zapraszamy do naszej galerii. Auto prezentowane jest w dwóch wersjach. Srebrny Volkswagen to Arteon Elegance, czyli propozycja dla wszystkich, którzy szukają dostojnego i eleganckiego samochodu. Charakterystyczny złoty Arteon to z kolei R-Design, czyli bardziej sportowe wydanie nowego flagowca.
Volkswagen Arteon to nowy okręt flagowy z Wolfsburga. Piękne Gran Turismo będzie pozycjonowane powyżej Passata, a na rynku ma podgryzać rasowych przedstawicieli klasy premium jak BMW serii 4 i Audi A5. Arteon - jak przystało na flagowy model - to naprawdę spore auto. Mierzy bowiem aż 4 862 mm długości i 2 841 mm rozstawu osi. Szerokość to 1 871 mm, a wysokość 1 427 mm. Nowy Volkswagen został zbudowany na platformie MQB.
Kierowcy zainteresowani Volkswagenem Arteonem będą mieli do wyboru 6 jednostek napędowych. Ofertę silników benzynowych otwiera 1.5 TSI o mocy 150 KM. Półkę wyżej znajdziemy 2.0 TSI w dwóch wariantach: 190 albo 280 KM. Silnik Diesla jest jeden. To 2.0 TDI, ale w aż trzech wersjach. Do wyboru: 150, 190 albo 240 KM.
Wykonanie wnętrza ma dorównywać reprezentantom klasy premium. Arteon będzie też naszpikowany najnowszymi technologiami. Klasyczne zegary może zastąpić wirtualny kokpit, jaki znamy z Passata i nowego Golfa. Za to w konsolę centralną wkomponowano 9,2-calowy ekran dotykowy. To z jego poziomu będziemy obsługiwać nowy system multimedialny, który obsługuje gesty.
Nie zabraknie też masy systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.
Już za tydzień Volkswagen organizuje pierwsze jazdy Arteonem. Z naszej redakcji do Hannoveru leci Janek, który jak tylko wróci podzieli się z Wami swoimi wrażeniami.