Honda Civic sedan | Ceny w Polsce | Do najtańszych nie należy, ale...

Nowa Honda Civic w wersji sedan jest już dostępna na polskim rynku. Właśnie poznaliśmy cennik. Żeby stać się posiadaczem tego modelu, trzeba wydać ponad 90 tys. zł

Oficjalna prezentacja nowej Hondy Civic sedan miała miejsce podczas kwietniowej imprezy Poznań Motor Show 2017. Nowa wersja ma nie tylko nowy design, ale jest też szersza, dłuższa i niższa niż hatchback. W oczy rzuca się agresywnie stylizowany przedni pas, wydatne błotniki oraz krótkie zwisy. Ponadto japońscy styliści powiększyli wloty powietrza. Samochód mierzy 4648 metrów długości, dzięki czemu jest jednym z najprzestronniejszych aut w segmencie - tak przynajmniej obiecuje producent. Pojemność bagażnika wynosi 519 litrów.

Na początek nowy Civic w wersji sedan będzie sprzedawany z jednym silnikiem - czterocylindrowy 1.5 VTEC Turbo o mocy 182 KM. Jednostkę połączono z sześciobiegową skrzynią ręczną lub bezstopniowym CVT. Za kilka miesięcy do gamy dołączy jednostka wysokoprężna. Honda wprowadziła trzy warianty wyposażenia dla tego modelu: Comfort, Elegance, Executive. Podstawowa wersja Comfort ze wspomnianym silnikiem benzynowym kosztuje 90 400 złotych. Najdroższa opcja w cenniku to wariant Executive ze skrzynią CVT, kosztujący 114 200 złotych.

Standardowe wyposażenie Hondy Civic sedan w wersji Comfort obejmuje takie elementy jak: klimatyzacja automatyczna, fotele przednie z funkcją podgrzewania, automatyczne światła z czujnikiem zmroku, chromowanie elementy ozdobne nadwozia i elektryczny hamulec ręczny. Do tego dochodzi jeszcze pakiet związany z bezpieczeństwem, w skład którego wchodzą: system ostrzegania przed kolizją i ograniczający jej skutki, asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości i możliwość rozpoznawania mijanych znaków drogowych.

Honda Civic sedan - ceny konkurentów

Bazowa cena wydaje się wysoka, ale przyczyna jest prosta - dobre wyposażenie w standardzie i póki co jeden, mocny silnik w gamie. Na Polskim rynku trudno znaleźć bezpośrednich rywali Civika sedan, bo konkurencja nie wkłada pod maski czterodrzwiowych kompaktów mocnych silników. Wyjątkiem jest Ford, który w ofercie ma Focusa sedan ze 182-konnym EcoBoostem 1.5. Cena? Od 93 220 zł z manualną skrzynią, ale w najdroższej wersji wyposażenia Titanium (inne wersje nie są dostępne z tym silnikiem).

Pozostali konkurenci nie mogą rywalizować z Civikiem pod względem mocy, dlatego nie ma sensu porównywać ich pod względem cen. Najmocniejsza benzynowa Jetta ma 150 KM, Corolla - 132 KM, a Megane - 130 KM.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.