Luksusowa limuzyna od Volkswagena jest tak naprawdę lepiej wyposażonym Passatem z wydłużonym rozstawem osi. Topowy model będzie po raz pierwszy dostępny oferowany z oznaczeniem GTE. Volkswagen Phideon w takim wydaniu jest wyposażony w napęd hybrydowy pochodzący z Audi A6 L E-Tron (dostępne wyłącznie na rynku chińskim).
Limuzyna jest montowana w jednej z chińskiej fabryk i na razie nie wybiera się poza kontynent azjatycki. Pod maską pracuje 2-litrowy silnik TFSI wspomagany przez jednostkę elektryczną. Cały zestaw oferuje 245 KM maksymalnej mocy, a do tego 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla szybkiego porównania Passat GTE oferowany w Europie ma pod maską silnik 1.4 TSI, który w połączeniu z motorem elektrycznym generuje 218 KM i 400 Nm. Bateria litowo-jonowa w modelu Phideon GTE pozwala przejechać do 50 km na jednostce elektrycznej. Gdy połączymy to z pełnym bakiem paliwa, do dyspozycji kierowcy pozostaje 850 km zasięgu.
Bardziej wymagający klienci, które nie zwracają uwagi na kwestie ekologii mogą zamówić ten samochód z silnikiem 3.0 V6 - 300 KM, 440 Nm - połączonym z napędem 4Motion. Wersja podstawowa skrywa pod maską dwulitrowy silnik benzynowy, dostępny również z napędem na cztery koła.
ZOBACZ TAKŻE:
Volkswagen Arteon | Ceny w Polsce | Bezkonkurencyjny