BMW M550d xDrive | Rekordowy silnik Diesla

Choć coraz więcej producentów odchodzi od silników Diesla, to BMW zdaje się tym trendem nie przejmować. Bawarczycy właśnie zaprezentowali piątkę w wydaniu M550d xDrive

Niedawno BMW zaprezentowało nowe BMW serii 5 w wydaniu M550i xDrive (4.4 462 KM), która jest już ostatnim krokiem przed topowym M5. Teraz przyszedł czas na bliźniaczą wersję z jednostką wysokoprężną.

Nowy silnik wykorzystany w M550d BMW określa mianem "najmocniejszego, sześciocylindrowego diesla w historii". Dzięki czterem turbosprężarkom z 3 litrów pojemności wyciśnięto okrągłe 400 KM mocy, które dostępne są przy 4440 obr./min. Jeszcze większe wrażenie robi maksymalny moment obrotowy - wynosi 760 Nm i dostępny jest przy 2000 obr./min. Co ważne, już przy 1000 obr./min kierowca ma do dyspozycji 450 Nm. Za przekazywanie mocy na wszystkie cztery koła (napęd xDrive) odpowiada 8-stopniowy automat.

Osiągi? Pierwsza setka na liczniku pojawia się po 4,4 sekundy. Wersja kombi potrzebuje 2 dziesiąte sekundy więcej. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Producent deklaruje, że przy spokojnej jeździe piątka zużyje w cyklu mieszanym tylko 5,9 l/100 km.

BMW M550d xDrive 2017BMW M550d xDrive 2017 fot. BMW

W porównaniu z poprzednim M550d, BMW poprawiło się więc o 19 KM, 20 Nm, 0,3 sekundy i 0,4 l/100 km.

Podobnie jak M550i, M550d seryjnie wyposażone jest w sportowe zawieszenie M (auto obniżone jest o 10 mm), 19-calowe specjalne felgi, wyczynowe hamulce również sygnowane logiem M, agresywny pakiet aerodynamicznych poprawek oraz Integral Active Steering, co w nomenklaturze BMW oznacza tylne koła skrętne.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe BMW serii 5 | Wiemy już wszystko!

BMW serii 5 G30BMW serii 5 G30 fot. BMW

Które BMW serii 5 byś wybrał?