Stworzenie drugiej generacji najpopularniejszego SUV-a w Chinach nie było łatwym zadaniem. Nad projektem czuwał szef designu, Pierre Leclercq, który w przeszłości zaprojektował BMW X5 i X6, a od czterech lat współpracuje z chińskim koncernem.
Haval H6 został mocno odświeżony w porównaniu z dotychczasową wersją. Oczywiście nie mogło w nim zabraknąć akcentów z konkurencyjnych marek. Wprawne oko zauważy podobieństwo przednich lamp do Audi Q5. Również chromowana osłona chłodnicy wygląda znajomo.
W kabinie poprawiono jakość materiałów. Deska rozdzielcza jest teraz w pełni cyfrowa, a w środkowej części kokpitu pojawiło się urządzenie multimedialne z ekranem dotykowym o przekątnej 12 cali.
Drugie wcielenie sportowo-rekreacyjnego modelu będzie dostępne z dwoma silnikami benzynowymi. Podstawowa jednostka to nowy motor o pojemności 1.3, ale pod maskę trafi też dobrze znana konstrukcja o pojemności 2.0, którą można było zamówić w dotychczasowej wersji. Obydwa silniki współpracują z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową stworzoną przez Getrag.
Samochód kosztuje na rynku chińskim ok. 35 tys. dolarów, a jego bezpośrednimi konkurentami będą takie modele jak Hyundai Tucson, Toyota RAV4 oraz Mazda CX-5.