Salon Genewa 2017 | Nowa Skoda Rapid | Z trzema cylindrami

Oprócz Octavii RS 245 oraz Kodiaqa w wydaniu Scout i Sportline, w Genewie zobaczymy nową Skodę Rapid. W rok 2017 Rapid wjeżdża z lekkim makijażem i zupełnie nowym silnikiem pod maską

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Skoda zaprezentuje nowego Rapida oraz Rapida Spaceback. Czesi do Szwajcarii przywiozą także wersje specjalne Kodiaqa i Octavię RS 245. Kolejna premiera, która zbliża się wielkimi krokami to nowa Skoda Yeti, jednak kompaktowego SUV-a zobaczymy zapewne na jesieni we Frankfurcie. Chyba, że Czesi zrobią nam dużą niespodziankę.

Nowa Skoda Rapid | Silnik 1.0 TSI

Najważniejszą nowością, jaką przynosi Rapidowi facelifting jest zupełnie nowy silnik. Oferta powiększy się o nowoczesną trzycylindrową jednostkę TSI o pojemności 1 litra. Dostępna będzie w dwóch wariantach mocy: 95 KM oraz 110 KM. Niestety, osiągi i spalanie na razie pozostają tajemnicą. Producent obiecuje jednak "wysoką czułością reakcji i niskie zużycie paliwa".

Poza nowym silnikiem pod maską Rapida nie powinno dojść do żadnej większej rewolucji. Dokładne dane powinniśmy poznać już podczas oficjalnej prezentacji.

Skoda Rapid 2017Skoda Rapid 2017 fot. Skoda

Makijaż nowej Skody Rapid i biksenonowe reflektory

To jeden z tych bardzo wyważonych i stonowanych faceliftingów. Delikatne zmiany w wyglądzie grilla i zderzaków dostrzeżemy z przodu pojazdu. Linia boczna i tył to już typowo liftingowa kosmetyka. Warto tu wspomnieć o przyciemnionych kloszach tylnych lamp o charakterystycznym dla marki kształcie litery C (opcjonalnie wykonane w technologii LED).

Jak przy światłach jesteśmy, to z przodu zamontowano zupełnie nowe reflektory bi-ksenonowe i światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Rapid otrzymał też asystenta świateł drogowych, który dba o zapewnienie odpowiedniego i bezpiecznego oświetlenia drogi.

Co we wnętrzu? Drobne poprawki

W kabinie porządki i parę drobnych nowości - nowe wstawki ozdobne w drzwiach. Przeprojektowane zostały także otwory wentylacyjne na desce rozdzielczej, wskaźniki i panel klimatyzacji manualnej.

Z rozwiązań "Simply Clever" można wymienić: dwa porty USB dla pasażerów tylnej kanapy, skrobaczkę do szyb ukrytą w klapce wlewu paliwa, dwustronną matę bagażnika, schowek na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy, parasolkę schowaną w pojemniku pod fotelem pasażera, złącze USB oraz uchwyt na urządzenia multimedialne w konsoli centralnej, uchwyt przy szybie na kwity parkingowe, uchwyty na kubki, siatki na oparciach foteli oraz system siatek w przestrzeni bagażowej.

Skoda Rapid 2017Skoda Rapid 2017 fot. Skoda

Nowa Skoda Rapid | Systemy bezpieczeństwa

Nie mogło zabraknąć nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. Skoda chwali się m.in.: elektroniczną stabilizacją toru jazdy ESC (której funkcjonalność można poszerzyć programem stabilizacji jazdy przyczepy), czujnikiem ciśnienia w oponach oraz hamulcem antykolizyjnym Multicollsion Brake, który w przypadku zderzenia ogranicza ryzyko kolejnych kolizji, automatycznie spowalniając samochód po pierwszym kontakcie.

Dla obydwu modeli dostępne są ponadto nowoczesne systemy asystujące, takie jak system wykrywający zmęczenie kierowcy i FRONT ASSIST, który obejmuje funkcję awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. Kolejne elementy wyposażenia opcjonalnego, takie jak światła przeciwmgielne ze zintegrowaną funkcją doświetlania zakrętów i asystent podjazdu pomagający w ruszaniu pod górę, jeszcze wyżej wznoszą poziom bezpieczeństwa czynnego.

Czy podoba Ci się nowa Skoda Rapid?
Więcej o:
Komentarze (49)
Salon Genewa 2017 | Nowa Skoda Rapid | Z trzema cylindrami
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Komentujesz jako gość

    Oceniono 66 razy 62

    Ja czekam z niecierpliwością na dwa cylindry. 3 to dla mnie zdecydowanie za duzo.

  • Gość: Roman

    Oceniono 27 razy 23

    Na okrągło Skoda, Volkswagen, Volkswagen, Skoda i czasem tylko dla odmiany Seat. Większość artykułów o mało istotnych zmianach, grunt, żeby pisać stale o produktach koncernu Volkswagen.

  • rojberek

    Oceniono 22 razy 20

    "Skoda chwali się m.in.: (...) czujnikiem ciśnienia" - jak czytam coś takiego to mi ręce opadają. A drzwiami do auta też się chwalą? Bo te czujniki to oni zgodnie z przepisami MUSZĄ montować (nawet jakby klient NIE chciał tego cudu techniki) gdyż inaczej nie uzyskaliby homologacji i dopuszczenia samochodu do sprzedaży.

  • Gość: bart

    Oceniono 21 razy 19

    Tytuł artykułu brzmi: "Oto zupełnie nowa tania Skoda"
    W artykule pojawia się już: "To jeden z tych bardzo wyważonych i stonowanych faceliftingów. Delikatne zmiany w wyglądzie grilla i zderzaków dostrzeżemy z przodu pojazdu. Linia boczna i tył to już typowo liftingowa kosmetyka."
    Super.

  • Gość: wojtek

    Oceniono 9 razy 7

    ta. producent obiecuje niskie spalanie, a skończy się jak zwykle: z 8L na trasie i co najmniej 10L w mieście ciężko zejść.
    niedługo zrobią silnik 0,5L który będzie palił 15L/100km

  • Gość: Roman

    Oceniono 4 razy 4

    Noc z czwartku na piątek, a na stronie głównej gazeta.pl WYŁĄCZNIE auta koncernu Volkswagen. W tytułach określania typu: hit. Tak o innych markach niż te wchodzące w skład koncernu Volkswagen też piszą, ale nie tym razem / za to brak czegoś o VW &przyległości to ewenement/. Jak zebrać je "do kupy" to może łącznie będzie tyle co o pojazdach volkswagenowskich. W tej chwili jednak żadna spoza orbity VW nie zasłużyła sobie na uwagę portalu. Pan płaci, pan wymaga.

  • mcguirre

    Oceniono 5 razy 3

    Tjaaaaaa, znowu Škoda. Prawda jest taka, że te silniczki od młynka do kawy maja się nijak do ekonomii. Palą tyle samo co standardowe 1.4 czy 1.6 ale ich trwałość jest dwa razy krótsza a awarie droższe. Wielka ściema dla wydojenia klienta.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX