Ceny nowego Audi Q5 rozpoczynają się od 159 000 złotych za wersję z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM i z manualną skrzynią biegów. W cenniku pojawią się też wersje 2.0 TDI (190 KM) z napędem na cztery koła quattro i z automatyczną skrzynią biegów S tronic oraz 2.0 TFSI o mocy 252 KM, również z napędem na cztery koła quattro i z automatyczną skrzynią biegów. Nowością w ofercie jest możliwość zamówienia wersji „sport” dla każdej z wymienionych wersji.
W standardzie otrzymujemy m.in.: system Audi pre sense city wspomagający bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, który na bazie obrazów kamery rozpoznaje możliwość kolizji i ostrzega kierowcę poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego, reflektory ksenonowe z dynamiczną regulacją zasięgu i diodowe światła do jazdy dziennej, wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy, automatyczną klimatyzację i system Audi drive select. W opcji znajdą się m.in.: zawieszenie sportowe, układ regulacji tłumienia amortyzatorów, Audi virtual cockpit, rozbudowane pakiety stylistyczne, nawigacja MMI navigation plus z MMI Touch czy szereg systemów wspomagania kierowcy.
W oficjalnym komunikacie Audi podało jedynie bazową cenę Q5 dla wersji 2.0 TDI 150 KM. Tej odmiany nie odnajdziemy w konfiguratorze na stronie niemieckiej marki. Zdradza on jednak to, czego nie zawarto w informacji prasowej, czyli ile przyjdzie nam zapłacić za pozostałe wersje:
- 2.0 TDI, 190 KM, S tronic, quattro - 192 000 zł (wersja sport - 201 400 zł),
- 2.0 TFSI, 252 KM, S tronic, quattro - 199 000 zł (wersja sport - 208 400 zł).
Nowe Audi Q5 na polskim rynku ma trzech głównych rywali: BMW X3, Mercedesa GLC i Volvo XC60. Warto jednak pamiętać, że ich obecne generacje są na rynku już od kilku lat. Ich ceny (w porównywalnych do Q5 wersjach) startują od:
- BMW X3, 2.0 diesel, 150 KM, M6 - 163 300 zł,
- Mercedes GLC, 2.1 diesel, 173 KM, A9 - 175 500 zł,
- Volvo XC60, 2.0 diesel, 150 KM, M6 - 141 200 zł