Porsche Panamera 4 E-Hybrid | Ceny w Polsce | Tysiąc zł za 1 KM

Kolejna wersja wchodzi w skład rodziny Panamery. Po debiucie odmian 4S, 4S Diesel i Turbo przyszedł czas na hybrydę

Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zadebiutuje czwarta odmiana nowego Porsche Panamera – to Panamera 4 E-Hybrid z aktywnym napędem na obie osie. Hybryda osiąga moc 462 KM, w trybie elektrycznym pozwala jednorazowo pokonać dystans 50 km, a na każde 100 km w europejskim cyklu jazdy dla hybryd plug-in potrzebuje 2,5 l/100 km. Auto można już zamawiać w polskich salonach. Ceny startują od 490 740 zł.

Nowa hybryda Porsche zawsze uruchamia się w trybie czysto elektrycznym i kontynuuje lokalnie bezemisyjną jazdę na dystansie do 50 km, z prędkością do 140 km/h. Panamera nie wyrzeka się przy tym swoich sportowych genów - od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,6 s i osiąga maksymalnie 278 km/h.

Podobnie jak w innych wersjach Panamery drugiej generacji, za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada 8-stopniowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK). Zastępuje ona stosowaną w poprzedniku 8-biegową skrzynię automatyczną z przekładnią hydrokinetyczną.

Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiada chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy, zamontowany pod podłogą bagażnika. I chociaż jego pojemność zwiększono z 9,4 do 14,1 kWh, masa względem poprzednika pozostała bez zmian. Pełne ładowanie akumulatora z gniazdka 230 V trwa niecałe 6 godzin. Jeśli kierowca skorzysta z opcjonalnej, pokładowej ładowarki 7,2 kW i połączenia 230 V/32 A zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW, czas ten skraca się do około 3,5 godziny. Rozpoczęcie ładowania można również zaprogramować za pośrednictwem systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Car Connect na smartfony i Apple Watch. Co więcej, Porsche Panamera 4 E-Hybrid jest standardowo wyposażone w dodatkowy układ klimatyzacji i ogrzewania, który schłodzi lub ogrzeje wnętrze w czasie ładowania.

Porsche Advanced Cockpit

Jednym ze znaków rozpoznawczych kolejnej generacji Panamery jest nowa koncepcja wyświetlania i sterowania, zwana Porsche Advanced Cockpit – oparta na panelach dotykowych i indywidualnie konfigurowanych wyświetlaczach. Dwa 7-calowe ekrany po obu stronach analogowego obrotomierza tworzą interaktywny panel wskaźników, który – w przeciwieństwie do innych wersji – w modelu Panamera 4 E-Hybrid obejmuje wskaźnik mocy dopasowany do aktualnego stanu pracy napędu hybrydowego.

12,3-calowy ekran dotykowy to centrum sterowania systemem PCM (Porsche Communication Management). Tu i na panelu wskaźników podawane są informacje związane z działaniem napędu hybrydowego, m.in. asystentów doładowania oraz zespołu hybrydowego.

Do standardowego wyposażenia nowego Panamery 4 E-Hybrid należy m.in. pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy zintegrowanym w kierownicy. Poza znanymi z innych wersji trybów Sport i Sport Plus hybrydowy wariant oferuje programy: E-Power, Hybrid Auto, E-Hold oraz E-Charge.

Porsche pochwali się hybrydową Panamerą na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Czy podoba ci się wygląd nowego Porsche Panamera?
Więcej o: