Zaledwie kilka tygodni po premierze modelu 718 Boxster gamę uzupełnia 718 Cayman - nowy bazowy model Porsche. Po raz pierwszy wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej - tak samo jak w przypadku modeli 911. W Polsce ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 zł, a 718 Cayman S - od 318 620 zł.
Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupé, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów generuje 300 KM. Model "S" przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM. W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 25 KM. Moment obrotowy wzrósł o 90 Nm w przypadku bazowego Caymana (do 380 Nm) i 50 Nm w przypadku eSki (do 420 Nm). Równocześnie - zgodnie z deklaracjami Porsche - średnie zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.
Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do setki potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.
Zupełnie nowe zestrojenie podwozia 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności bocznej i precyzji prowadzenia. Inżynierowie Porsche zastosowali sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, odpowiednio zmodyfikowali też charakterystykę amortyzatorów. Układ kierowniczy - o 10 proc. bardziej bezpośredni - pozwala na jeszcze szybsze pokonywanie zakrętów.
Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się m.in. pakiet Sport Chrono i Porsche Torque Vectoring (PTV). Kolejną opcją jest system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modeli "S", po raz pierwszy, dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Podobnie jak w przypadku wielu innych samochodów Porsche, ustawienia pakietu Sport Chrono można modyfikować za pomocą przełącznika na kierownicy. Poza poprzednimi trybami "Normal", "Sport" i "Sport Plus" do wyboru jest również program "Individual", który przywołuje zdefiniowane wcześniej, indywidualne parametry różnych systemów.
Z uwagi na zwiększenie mocy i momentu obu silników w nowej generacji Caymana zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.
W kabinie zmiany są widoczne zarówno w przypadku 718 Cayman jak i 718 Boxster. Nowa jest górna część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportowa kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Standardem jest teraz system multimedialny Porsche Communication Management (PCM).
PCM można rozbudować o dodatkowe opcje, np. moduł Connect zawierający specjalne rozszerzenia dla smartfonów, takie jak port USB, interfejs Apple CarPlay oraz aplikację Porsche Car Connect. Kolejną opcją jest nawigacja z obsługą głosową. Przy wyborze modułu Connect Plus nawigację można rozszerzyć o informacje o ruchu drogowym dostarczane w czasie rzeczywistym. Kierowcy mają do dyspozycji również dodatkowe usługi na smartfony, w tym aplikacje Porsche Connect oraz Porsche Car Connect.
Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek europejski rozpoczyna się 24 września 2016 roku.
Trudno wskazać bezpośrednich konkurentów Caymana, bo na rynku brakuje aut segmentu premium ze stałym dachem i miejscem dla dwóch osób. Najbliżej bazowego Porsche znajduje się Nissan 370Z. Ile trzeba zapłacić za niego i inne nieco inaczej segmentowane auta, które mogą z Caymanem konkurować?
- Nissan 370Z w wersji coupe - od 182 700 zł (3.7 l, 328 KM) - Audi TTS - od 215 400 zł (2.0 l, 310 KM) - BMW M235i - od 213 000 zł (3.0 l, 326 KM)
ZOBACZ TAKŻE:
Porsche 718 Boxster | Ceny w Polsce | Między BMW a Mercedesem
źródło: Okazje.info