Ford | W pełni autonomiczny samochód w 2021 r.

Ford na poważnie dołącza do autonomicznego wyścigu zbrojeń. Błękitny owal zapowiada poważne inwestycje, angażuje się w startupy i zapowiada pierwsze auto na 2021 r.

Ford testuje samochody w "autonomicznym" miasteczku

Ford zapowiedział właśnie, że wprowadzi na rynek w pełni autonomiczny samochód już w 2021 roku. Auto nie będzie potrzebowało wkładu kierowcy i ma być wykorzystywame we wspólnych przejazdach (ride sharing) i transportcie pasażerskim (ride hailing).

Amerykanie potroją w tym roku swoją flotę autonomicznych modeli Fusion. Będzie ona liczyła już 30 samochodów. Auta będą testowane na drogach publicznych i torach Kalifornii, Arizony i Michigan. Ford to kolejny producent, który uważa, że przyszłość motoryzacji leży własnie w pojazdach autonomicznych:

Kolejna dekada zapisze się na kartach historii pod znakiem samochodów autonomicznych, które będą miały duży wpływ na losy społeczeństwa, podobnie jak to miało miejsce 100 lat temu w momencie stworzenia przez Forda ruchomej linii montażowej. Chcemy wprowadzić do eksploatacji samochody autonomiczne, które zapewnią bezpieczeństwo milionom ludzi na całym świecie i pomogą rozwiązać problemy społeczne i środowiskowe, służąc wszystkim klientom, a nie tylko tym, których stać na samochody luksusowe. - mówi prezes Forda, Mark Fields.

W celu przygotowania się do autonomicznej ofensywy Ford poszerzył swoją działalność w Dolinie Krzemowej. Centrum badań i innowacji w Palo Alto zostanie powiększony o dwa budynki, a liczba pracowaników podwojona do 2017 r..

Amerykanie zainwestowali także w 4 startupy:

- Velodyne : lider w dziedzinie czujników LiDAR przeznaczonych do wykorzystania w branży motoryzacyjnej.

- SAIPS : firma zajmująca się cyfrowym rozpoznawaniem obrazu oraz problemem uczenia się maszyn.

- Nirenberg Neuroscience LLC : firma zajmująca się systemami wizyjnymi.

- Civil Maps : Firma opracowała pionierską i innowacyjną technikę mapowania 3D.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochód Google'a | Świat oczami autonomicznego auta

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.