Nowy Peugeot 308 Sedan został zbudowany w ścisłej współpracy z chińską spółką Dongfeng Motor, na platformie PSA EMP2. Nowy samochód wpisuje się w pięcioletni plan koncernu "China: Blue Upper", który zakłada znaczne zwiększenie sprzedaży trzech francuskich marek w Państwie Środka. Chińczycy kochają sedany, a nowy 308 ma być kluczowym modelem koncernu w tym segmencie.
Na razie przedstawiciele Peugeota nawet nie zająknęli się o możliwości sprzedaży 308 Sedana w innych krajach. Wiele wskazuje na to, że auto będzie oferowane wyłącznie w Chinach.
Peugeot skupił się tylko na wizualnej stronie projektu. Ujawnienia pierwszych szczegółów technicznych powinniśmy spodziewać się w najbliższych tygodniach, ponieważ rynkowa premiera została zapowiedziana już na drugą połowę roku. Prawdopodobnie pod maską sedana będą pracować turbodoładowane jednostki benzynowe o pojemności 1,2 albo 1,6 litra. Wykorzystanie platformy EMP2 to gwarancja, że auto będzie znacznie nowocześniejsze i lżejsze od poprzednika.
Całkiem możliwe, że Peugeot 308 Sedan ma wyraźnie większy rozstaw osi w porównaniu z dobrze nam znanym, europejskim 308. Jedną z najważniejszych rzeczy dla Chińczyków jest duża przestrzeń na nogi na tylnej kanapie - stąd tyle przedłużonych wersji różnych modeli, które są produkowane z myślą o Chinach.
ZOBACZ TAKŻE:
Ambitne plany koncernu PSA | Aż 34 nowości do 2021 roku
INNE LINKI