Salon Nowy Jork 2016 | Kia Cadenza | Limuzyna godna pozazdroszczenia

Koreańczycy nie zaprzestają agresywnej ofensywy na segment samochodów luksusowych. W Nowym Jorku brylował nie tylko koncept Genesisa, ale także Kia Cadenza

Kia Optima | Ceny w Polsce

Nowa Kia Cadenza podąża ścieżką stylistyczną, jaką dla marki wyznaczył w 2010 słynny projektant Petera Schreyer (w 2006 r. dostał prestiżową nagrodę za projekt Audi TT). Jest jednak znacznie bardziej wyrazista i podnosi pierwotny pomysł Schreyera do kwadratu. Limuzyna nabrała sportowego, nowocześniejszego charakteru i przyciąga wzrok agresywnymi liniami, charakterystycznymi LED-owymi światłami, dynamiczną sylwetką i grillem w kształcie "tygrysiego nosa" (na zdjęciach widzimy nową interpretację tego elementu).

Przed oficjalną prezentacją Koreańczycy zapowiadali we wnętrzu "najwyższy poziom luksusu" i wykończenie ze skóry, metalu i drewna. I chyba nie kłamali. Oczywiście patrząc na zdjęcia nie da się ocenić jakości wykonania, ale nowoczesne wnętrze prezentuje się bardzo elegancko.

Na wyposażeniu limuzyny nie zabraknie wygodny foteli, systemu multimedialnego UVO, dużego ekranu dotykowego, obsługi Apple Car Play oraz Android Auto, indukcyjnej ładowarki telefonu czy zestawu audio firmy Harman & Kardon. Kia Cadenza wspiera oczywiście kierowcę całą armią asystentów i systemów bezpieczeństwa.

Co pod maską? Zgodnie z przewidywaniami 3,3-litrowa V-szóstka TwinTurbo o mocy około 293 KM i 345 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka V6 współpracuje z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach. W planach Koreańczyków znajduje się także mniejszy silnik. Najprawdopodobniej będzie to dwulitrowa, turbodoładowana konstrukcja o czterech cylindrach. Mniejszy silnik docenią zwłaszcza Chińczycy, którzy dzięki pojemności 2 litrów unikną wysokich podatków.

Kia Cadenza trafi przede wszystkim na rynki Korei Południowej (jako K7), Stanów Zjednoczonych, Chin, Kanady, Brazylii i Bliskiego Wschodu. Czy nowa koreańska limuzyna miałaby szanse w starciu z niemiecką konkurencją w Europie? Wydaje się, że Kia nie zaryzykuje wejścia Cadenzy na Stary Kontynent. W klasie premium Koreańczycy postawią raczej na Genesisa.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Kia Telluride | Zupełnie nowa linia stylistyczna

INNE LINKI

Kia Sportage | Pierwsza jazda | Jeździ, jak wygląda?

Genesis EQ900L dłuższy niż Maybach

Genesis New York Concept | Atak na niemieckich konkurentów

Hyundai Elantra | Ceny | Polska na pierwszym miejscu

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA