Ioniq to zupełnie nowe pod każdym względem auto. Zbudowano je na nowej płycie podłogowej. Koła są wprowadzane w ruch przez trzy rodzaje napędu: hybrydowy, hybrydowy typu plug-in oraz w pełni elektryczny. To pierwsze auto, które oferuje te trzy rodzaje napędu w jednym nadwoziu. Hyundai spróbuje odebrać tym modelem klientów takim gigantom rynku zielonych aut jak Toyota Prius, Nissan Leaf oraz Chevrolet Volt.
Ambitne plany zakładają, że Ioniq wejdzie do sprzedaży już w drugiej połowie roku. Na pierwszy ogień pójdzie hybryda, później elektryk, a ofertę koreańskich trojaczków zamknie hybryda plug-in.
W Nowym Jorku Koreańczycy wreszcie pokazali prawdziwe, nie studyjne na białym tle, zdjęcia swojego nowego modelu. Możemy zobaczyć, jak auto prezentuje się podczas jazdy, a także zajrzeć do środka. Wszystkie opublikowane zdjęcia znajdziecie w naszej galerii w dużej rozdzielczości.
Wykorzystuje silnik benzynowy 1,6 GDI, który generuje 105 KM maksymalnej mocy. Jest wspomagany przez silnik elektryczny, który dostarcza kolejne 44 KM. Taki połączony zestaw oferuje maksymalną moc 141, emitując zarazem zaledwie 79 g CO2 na kilometr.
Wersja hybrydowa plug-in pozwala na przejechanie 50 kilometrów na samym silniku elektrycznym, dzięki zastosowaniu większej litowo-polimerowej baterii o pojemności 8,9 kWh. W takiej konfiguracji auto będzie emitować go atmosfery zaledwie 32 g/km CO2.
Najciekawszą wersją pod względem zużycia będzie model w pełni elektryczny. Pełne ładowanie pozwoli na przejechanie ponad 250 kilometrów. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 120 KM, a szczytowy moment to 295 Nm. Auto rozpędzi się do 165 km/h. Auto delikatnie różni się wyglądem od pozostałych modeli. Poprawiono w nim aerodynamikę w obrębie kół.
ZOBACZ TAKŻE:
HYUNDAI TUCSON | ZNAMY POLSKIE CENY
INNE LINKI