Honda Clarity Fuel Cell właśnie weszła do sprzedaży na rodzimym rynku. Kosztuje w Japonii 7,6 mln jenów, co w przeliczeniu na złote daje około 265 tys. Honda planuje w tym roku sprzedać 200 sztuk Clarity Fuel Cell.
Kiedy samochód ugruntuje swoją pozycję na japońskim rynku, ruszy w świat. Pojawiają się informacje, że w Stanach Honda celuje w kwotę 60 tys. dolarów (235 tys. zł). Szykuje się ciekawy pojedynek z Toyotą Mirai, która kosztuje 57,5 tys. dolarów. W Europie na pewno będzie drożej. Wystarczy przypomnieć, że Mirai został w Niemczech wyceniony na 66 tys. euro (285 tys. zł).
Honda Clarity Fuel Cell ma zasięg ponad 700 kilometrów. Za zapewnienie kierowcy odpowiednich wrażeń z jazdy odpowiadają wydajne silniki elektryczne. Ich łączna moc to 177 KM, przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się do 3,1 kW/l. Elektryczne silniki napędzane są ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Uzupełnienie zbiornika wodoru nie powinno przekroczyć 3 minut.
Honda chwali się, że Clarity Fuel Cell to pierwszy seryjny sedan na wodór, w którym ogniwa paliwowe oraz układ napędowy zostały umieszczone pod maską. Japończycy twierdzą, że cały system napędowy zajmuje tyle miejsca, co benzynowa V-szóstka ze skrzynią biegów. Dzięki temu wodorowa Honda to pełnoprawny i wygodny samochód. Honda zapewnia, że w komfortowych warunkach może w nim podróżować nawet 5 dorosłych osób.
ZOBACZ TAKŻE:
Toyota Mirai | Odległa przyszłość motoryzacji
INNE LINKI