Subaru zapowiedziało Imprezę dwoma konceptami: pięciodrzwiowym hatchbackiem w Tokio i sedanem w Los Angeles. Teraz nadszedł czas na prezentację produkcyjnej wersji, a ta zadebiutuje już 25 marca w Nowym Jorku.
Podsumujmy, co nam o nowej Imprezie powiedziały dwa wspomniane koncepty. Hatchback mierzył 4 400 mm długości, 2 670 mm rozstawu osi, 1 880 mm szerokości i 1 440 mm wysokości. Sedan miał prawie identyczne wymiary - był tylko trochę dłuższy (4 555 mm) i wyższy (1 453 mm). Zaprojektowane w myśl języka stylistycznego "Dynamic & Solid" prototypy prezentowały się naprawdę bardzo dobrze. Ostre, agresywne linie, wyraźne przetłoczenia, duże koła, wydatne nadkola, wąskie przymrużone LED-owe reflektory, charakterystyczny grill, ciekawie zaprojektowane zderzaki i dynamiczna sylwetka - wszystko to może się podobać.
AKTUALIZACJA 23.03.2016 Tuż przed premierą, Subaru pokazało pierwsze zdjęcia produkcyjnego sedana. Możemy wreszcie zobaczyć lekko odświeżone wnętrze nowej Imprezy. Niestety, Japończycy wciąż nie podali żadnych szczegółów technicznych modelu.
W kwestii jednostek napędowych musimy na razie opierać się na domysłach. Podczas prezentacji 5d Concept w Tokio Japończycy zasygnalizowali, że możemy się spodziewać czterocylindrowych bokserów. Podobno nowe Subaru Impreza ma zadebiutować w Stanach z zupełnie nowym, dwulitrowym bokserem. Później do oferty mają dołączyć mniejsze (1.6 litra), doładowane jednostki - znak czasów downsizingu. Na potwierdzenie tych informacji czekamy do 25 marca.
Koncern Fuji Heavy Industries chce do 2020 roku wyraźnie rozruszać sprzedaż marki, a kluczem do sukcesu ma być właśnie Impreza. Auto zostanie zbudowane na nowej płycie podłogowej, a ta w przyszłości będzie bazą dla większości samochodów Subaru. Dlatego Japończycy nie będą zwlekać z wypuszczeniem modelu na rynek. W Japonii i Stanach powinniśmy Imprezę zobaczyć już w drugiej połowie roku. Do Europy Subaru przyjedzie trochę później.
ZOBACZ TAKŻE:
Subaru Levorg vs VW Golf Alltrack | Serce kontra rozum
INNE LINKI