Początkowo mówiło się, że Pagani Huayra BC otrzyma 100-konny zastrzyk mocy, ale finalnie okazało się, że Pagani trochę spuściło z tonu i Huayrę wzmocniono o około 60 KM. Nikt jednak nie powinien narzekać na brak mocy - potężna 6-litrowa V-dwunastka AMG generuje teraz aż 789 KM! Wzrósł również maksymalny moment obrotowy z 1000 Nm do 1098 Nm. Producent chwali się, że podrasowane V12 współpracuje z nową generacją 7-stopniowej skrzyni Xtrac, która ma teraz zmieniać biegi jeszcze szybciej. Pagani podało, że czas zmiany biegu spadł ze 150 ms do 75 ms.
Wspomnieliśmy, że przepis na BC był prosty - mocniej i lżej. O ile więc odchudzono Huayrę? O 132 kg, co oznacza, że prawie 800-konny supersamochód waży teraz zaledwie 1218 kg. Oszczędności kilogramów szukano wszędzie - lżejszy jest tytanowy układ wydechowy (- 7 kg), nowe felgi (-9 kg), zmodyfikowane zawieszenie, skrzynia biegów czy hamulce Brembo (lżejsze o 6% w porównaniu ze standardowymi). Co więcej, do budowy niektórych elementów nadwozia wykorzystano specjalny nowy materiał na bazie karbonu. Opracowany przez Pagani kompozyt jest lżejszy o 50% i mocniejszy o 20% od zwykłego włókna węglowego. Pagani nie wyjawia żadnych szczegółów, ale to prawdopodobnie mieszanka karbonu i tytanu, nad którą marka pracowała już wcześniej.
Wersja BC to także cała masa dodatków aerodynamicznych (wielkie skrzydło!). Praktycznie wszystkie elementy superauta, oprócz dachu, zostały przeprojektowane i poprawione. Oczywiście każdy nowy element zbudowano z karbonu albo wspomnianego tajemniczego, karbonowego kompozytu. W środku praktycznie bez zmian. Szczotkowane aluminium zostało zastąpione matowym włóknem węglowym i Alcantarą. Zamontowano także nowe sportowe fotele.
Pagani nie zdecydowało się jeszcze podać dokładnych osiągów wersji BC. Możemy się jednak spodziewać prawdziwej rakiety. W końcu zwykła Huayra w sprincie do pierwszej setki potrzebuje zaledwie 3,3 sekundy i może rozpędzić się do 378 km/h.
Co oznacza skrót BC? To hołd dla Benny'ego Caiola, przyjaciela Horacio Paganiego i pierwszego klienta marki.
Pagani Huayra BC powstanie tylko w 20 egzemplarzach i każdy będzie kosztował 2,55 miliona dolarów, czyli aż 10 milionów złotych. Niestety, wszystkich zainteresowanych musimy zmartwić - cała dwudziestka została już wyprzedana. Podobno Pagani dostało też całą stertę zamówień na Huayrę BC Roadster, więc za parę miesięcy możemy jeszcze raz zobaczyć hardcorową Huayrę, tym razem w wersji bez dachu.
Pagani Huayra BC będzie jedną z gwiazd zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie.
ZOBACZ TAKŻE:
Pagani Huayra kontra Ferrari F12 Berlinetta | Po tamtej stronie mocy