Najważniejsze cechy nowego kompaktowego Opla? Astra jest lżejsza od poprzedniej generacji o nawet 200 kg (w zależności od wersji), przestronniejsza, zwrotniejsza, odrobinę krótsza (- 49 mm), niższa (- 26 mm), ma aerodynamiczniejszą sylwetkę i jest napędzana wyłącznie nowo opracowanymi oszczędnymi silnikami. Opel na każdym kroku podkreśla lekkość nowej konstrukcji - struktura nadwozia wykonana jest w dużej mierze ze wzmacnianej i wysoko wytrzymałej stali, nie stroniono także od stopów lekkich. Nadwagi poszukano nawet w siedzeniach (obniżka o 10 kg) i układzie wydechowym (- 4,5 kg). W zależności od wersji, nowa Astra schudła od 120 do 200 kg.
Opel Astra na rynku wtórnym już od...
O Astrze napisaliśmy już bardzo dużo i jeżeli jesteście zainteresowani szczegółowymi informacjami, to gorąco zachęcamy do zapoznania się z którymś z poprzednich materiałów (odsyłamy do nich z boku i na dole). Dzisiaj skupimy się na cenach nowego kompaktu na rynku.
Zaczynamy od hatchbacka:
Opel Astra Hatchback CennikCeny bezpośrednich konkurentów:
Toyota Auris 1.3 99 KM - 59 900 zł
Ford Focus 1.6 85 KM - 63 690 zł
Volkswagen Golf - 1.2 85 KM - 63 090 zł
Kia Ceed 1.4 100 KM - 56 900 zł
Renault Megane 1.2 115 KM - 66 250 zł
Teraz sprawdzimy jak wygląda cennik kombi:
Opel Astra Kombi CennikPoniżej ceny wybranych modeli konkurencyjnych do nowego Opla Astra Sports Tourer:
Toyota Auris Touring Sports 1.3 99 KM - 67 900 zł
Ford Focus Kombi 1.6 105 KM - 69 690 zł
Renault Megane Grandtour 1.2 115 KM - 70 250 zł
Kia Ceed M 1.4 100 KM - 61 540 zł
Volkswagen Golf Variant 1.2 110 KM - 72 090 zł
fot. OpelNa koniec sam koniec, rozszyfrujemy, co się kryje pod różnymi nazwami wyposażenia:
W bazowej wersji wyposażenia ESSENTIA znajdziemy: radio R 300 BT, klimatyzację sterowaną ręcznie, elektrycznie sterowane szyby przednie, fotel kierowcy regulowany w 6 kierunkach, fotel pasażera regulowany w 4 kierunkach, czarną listwę z logo na osłonie chłodnicy oraz 15-calowe stalowe obręcze kół.
Wyższa wersja ENJOY rozszerza wyposażenie o: system multimedialny R 4.0 IntelliLink, komputer pokładowy, aktywny tempomat z ogranicznikiem prędkości, pokrytą skórą kierownicę z przyciskami sterowania, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, chromowaną listwę z logo na osłonie chłodnicy i 16- calowe strukturalne obręcze kół.
Dalej w ofercie znajduje się wersja DYNAMIC , a w niej dostajemy jeszcze: Opel OnStar, czyli osobistego opiekuna kierowcy, kamerę przednią Opel Eye, dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie, tryb jazdy Sport, sportowe fotele, czarną podsufitkę, podłokietnik w konsoli środkowej, chromowane listwy ozdobne wzdłuż linii szyb bocznych, przednie światła przeciwmgielne i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich.
Na samym szczycie znajduje się wersja ELITE . Do wyposażenia z wersji Enjoy dorzucono: OnStar, kamerę przednią Opel Eye, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie, dyskretne oświetlenie wnętrza, wybrane elementy wnętrza tapicerowane skórą sztuczną Morrocana, system automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem Open & Start, podłokietnik i elektrycznie sterowany hamulec postojowy, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane listwy ozdobne wzdłuż linii szyb bocznych, przednie światła przeciwmgielne, chromowane nakładki progów drzwi z napisem Opel i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich.
KONKLUZJA AUTORA:
Opel Astra ma wszystko, żeby stać się rynkowym sukcesem - ciekawy, nowoczesny wygląd, oszczędne silniki, dobre wyposażenie i cenę, która nie odstrasza klienta. Nowy kompakt potwierdził swoje aspiracje i z miejsca stał się europejskim bestsellerem. W Polsce w październiku to właśnie Astra była najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych. Warto też przypomnieć, że Opel zakwalifikował się do finałowej siódemki Car of the Year 2016 i ma realne szanse na dobry końcowy wynik.
ZOBACZ TAKŻE: