Ważne decyzje w Volkswagenie | Nowa strategia na przyszłość

W ostatnich tygodniach dzień bez Volkswagena to dzień stracony. Teraz poznaliśmy nowe pomysły zarządu niemieckiego koncernu na najbliższą przyszłość

VAG | Zmiany na samym szczycie

Po specjalnym posiedzeniu nowego zarządu marki Volkswagen, jego prezes dr Herbert Diess zdradził najnowsze ustalenia. Wiemy, że koncern zmniejszy roczne inwestycje o miliard euro w porównaniu z poprzednimi planami.

Z perspektywy afery, w której główną rolę odgrywały silniki TDI, najważniejsze są oczywiście decyzje dotyczące silników wysokoprężnych. Volkswagen postanowił jak najszybciej przejść na technologie SCR i AdBlue na rynkach europejskich i w Ameryce Północnej.

Ponadto Volkswagen zamierza postawić na samochody elektryczne i hybrydowe. Właśnie dlatego inżynierowie z Wolfsburga mają skupić się na dalszym rozwijaniu sprawdzonej modułowej platformy konstrukcyjnej MQB, aby dostosować ją do hybrydowych samochodów typu plug-in i w pełni elektrycznych konstrukcje. Wszystkie marki koncernu mają połączyć siły, żeby opracować zestaw do budowy elektrycznych aut klasy kompaktowej. Na ich bazie mają powstawać samochody różnej klasy (od osobówek do małych dostawczaków) o zasięgu od 250 do 500 km ma jednym ładowaniu.

Używany Volkswagen Golf już od...

Koncern zamierza też przyspieszyć wprowadzenie do produkcji kolejnej generacji Volkswagena Phaetona. Limuzyna może okazać się wielkim sukcesem w Chinach, gdzie już pierwszy Phaeton radził sobie nadspodziewanie dobrze. Nikogo chyba nie zdziwi, że Volkswagen zapowiedział, że w ofercie znajdzie się również w pełni elektryczna wersja największego sedana marki.

"Marka Volkswagen na nowo definiuje swoją strategię dotyczącą przyszłości. Będziemy wydajniejsi, stworzymy nową gamę produktów oraz kluczowych technologii, a dzięki przyspieszonej realizacji programu efektywności wdrożymy najnowocześniejsze rozwiązania" - podkreśla dr Herbert Diess.

Czas pokaże, czy nowe pomysły koncernu pozwolą powrócić do znakomitej formy sprzed afery.

ZOBACZ TAKŻE:

AFERA W VOLKSWAGENIE | WINNE SILNIKI TDI

Więcej o:
Copyright © Agora SA