Lżejszy, oszczędniejszy i zwrotniejszy, a przy tym jeszcze bardziej komfortowy - takie były założenia projektantów przy tworzeniu nowej Astry. W zależności od wersji wyposażenia będzie ona nawet o 200 kilogramów lżejsza od poprzedniczki (co najmniej o 120 kilogramów). Zasadniczą rolę w zmniejszeniu masy odegrała nowa architektura pojazdu. Każdy element został sprawdzony pod kątem kompaktowej konstrukcji i lekkości materiałów. Masę samego nadwozia obniżono o 20 procent, z 357 do 280 kilogramów. Rozwiązania zastosowane w podwoziu pozwoliły na zmniejszenie masy o dalsze 50 kilogramów. W tym celu zastosowano wytrzymałe, a jednocześnie lekkie gatunki stali, kompaktowe ramy pomocnicze oraz lżejsze konstrukcje przedniej i tylnej osi.
Małe, ale mocne silniki
Pod maską nowej Astry będą montowane jednostki napędowe z zupełnie nowej gamy, rozwijające moc od 95 KM do 200 KM. Wszystkie silniki wysokoprężne i benzynowe mają pojemność nieprzekraczającą 1,6 litra. Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki 1.6 CDTI w kilku wersjach różniących się mocą (począwszy od 95 KM), natomiast podstawową jednostką benzynową jest silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 105 KM.
Na szczególną uwagę wśród silników Astry zasługuje jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, czyli czterocylindrowy przedstawiciel tej samej rodziny, co mniejszy, ale wciąż mocny silnik trzycylindrowy o pojemności 1 litra. Wykonany w całości z aluminium silnik zadebiutuje w wersji o mocy 145 KM. Imponuje on dynamiką i elastycznością oraz wysokimi osiągami przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 250 Nm. Moc maksymalna jest dostępna w przedziale 1800-4000 obr./min. Konstrukcja silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo przyczynia się też do zmniejszenia masy całego samochodu. Sam aluminiowy blok jest o 10 kilogramów lżejszy od bloku obecnie stosowanego silnika 1.4 Turbo.
fot. OpelMniej, ale więcej
Mimo rozstawu osi skróconego o 2 centymetry, ilość przestrzeni wewnątrz wzrosła. Dzięki nowo zaprojektowanym fotelom pasażerowie z tyłu zyskali dodatkowe 35 milimetrów miejsca na nogi. Zwiększyła się też odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami, co poprawia komfort podróżowania. Kokpit wysokiej jakości oraz zestaw wskaźników stanowią płynną kontynuację estetyki nadwozia, dzięki czemu zmiana generacji modelu jest doskonale zauważalna również we wnętrzu nowej Astry. Dominującą cechą jest przejrzystość wynikająca z ograniczenia liczby przełączników i przycisków oraz umieszczenia kolorowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej.
Nowe technologie
Astra nowej generacji jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym opiekunem kierowcy Opel OnStar od początku obecności na rynku. Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. To tylko jedna z zalet nowego osobistego opiekuna kierowcy. Kierowca i pasażerowie mogą nawiązywać łączność przez OnStar całodobowo, przez 365 dni w roku. Ponadto system OnStar zamienia nową Astrę w mobilny punkt dostępowy do Internetu Wi-Fi LTE 4G. Do systemu można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.
Ceny
W atrakcyjnej cenie od 59 900 zł będzie można kupić wersję z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 100 KM, współpracującym z pięciostopniową skrzynią biegów. Już w tym podstawowym wariancie, klienci otrzymują bogate wyposażenie standardowe, m.in. manualną klimatyzację, radio CD 300 z łączem Bluetooth i portalami USB i AUX-in, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia oraz centralny zamek.
Wersja Enjoy dostępna w cenie od 63 000 zł wyposażona została dodatkowo m.in. w system multimedialny IntelliLink z kolorowym dotykowym wyświetlaczem, tempomat z ogranicznikiem prędkości (pilnujący aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości), komputer pokładowy oraz pokrytą skórą kierownicę z przyciskami sterowania radiem i tempomatem.
Z Polski
Premiera nowego Opla Astra odbyła się jeszcze przed Frankfurckim debiutem, który będzie miał miejsce we wrześniu na targach IAA. Wszystko dlatego, że Astra powstaje w polskiej fabryce Opla w Gliwicach. To właśnie ze Śląska nowoy komakt trafi na wszystkie rynki Europy.
ZOBACZ TAKŻE:
Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje
źródło: Okazje.info