605 KM mocy, 3,8 s do pierwszej "setki" i 305 km/h prędkości maksymalnej - takie dane robią wrażenie. Przypomnijmy, że ciągle piszemy o luksusowej limuzynie, a nie o aucie typowo sportowym.
Naszej dużej, sportowej limuzynie, nadaliśmy jeszcze bardziej ostrego charakteru" - mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. "Moc nowego Audi S8 plus wyraźnie wzrosła i stała się wyznacznikiem maksymalnych, sportowych osiągnięć aut tego segmentu. To właśnie symbolizuje "plus" w nazwie.
Dla potrzeb nowego S8 plus inżynierowie ulepszyli silnik 4.0 TFSI. Jego efektywność zwiększono poprzez zmianę charakterystyki zarządzania silnikiem, podwyższenie liczby obrotów, zwiększenie ciśnienia doładowania, modyfikację zaworów wydechowych i optymalizację wewnętrznej geometrii turbosprężarki. W rezultacie pięknie brzmiąca jednostka V8 Biturbo generuje 605 KM (o 85 więcej niż "zwykłe" S8) i 700 Nm momentu obrotowego (w trybie overboost nawet 750 Nm). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,8 sekundy, a po zdjęciu elektronicznego ogranicznika na liczniku zobaczymy maksymalnie 305 km/h.
Audi S8 - sprawdź ogłoszenia aut używanych
Do takich osiągów samochód musi być odpowiednio przygotowan, i tak jest w tym przypadku. S8 plus ma sportowy mechanizm różnicowy, stały napęd na 4 koła quattro, zawieszenie pneumatyczne czy dynamiczny układ kierowniczy. Wszystkie systemy dostosowano specjalnie do potrzeb tego modelu. Nie zabrakło też wydajnych hamulców, ceramicznych wzmocnionych włóknem szklanym.
W trakcie jazdy raczej nie będzie zbyt dużo czasu na oglądanie tego auta, ale gdy już się zatrzyma poznamy je po wielu charakterystycznych detalach. Audi S8 plus wyróżniają m.in. tylny spojler i lusterka boczne na życzenie wykonane z karbonu, lśniącą osłoną chłodnicy w czarnym kolorze, kratownicą o strukturze plastra miodu w czarnym macie, reflektorami Matrix LED, czarnymi listwami ozdobnymi, przyciemnione światła tylne i czarny dyfuzor, ujęty w karbonową klamrę. Całość wieńczy sportowy układ wydechowy z podwójnymi, lśniącymi czernią końcówkami rur wydechowych, umieszczonymi po obu stronach tyłu pojazdu.
Opcjonalnie klient może wybrać inny pakiet stylistyczny. Sportowy klimat panuje także we wnętrzu. Wszechobecna czerń kontrastuje z czerwonymi szwami i szczotkowanym aluminium. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami, wykonano z Alcantary.
Nowe Audi S8 plus trafi do oferty w listopadzie br. W Niemczech będzie kosztować od 145 200 euro.
ZOBACZ TAKŻE:
Szef się spieszy! | Najszybsze limuzyny po tuningu
źródło: Okazje.info