Nowe BMW serii 7 | Na podbój Klasy S

Koniec ukrywania i zdjęć pochodzących z przecieków. Tak oto wygląda nowa generacja BMW serii 7

BMW 435i | Test | Lepiej już było

Bawarczycy nowym modelem chcą zdominować klasę luksusowych limuzyn. 10 czerwca auto zostało oficjalnie zaprezentowane. Później będzie można go zobaczyć dopiero na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Nowa "siódemka" ma kusić dynamiką jazdy, komfortem i zmyślnymi asystentami podróży. Bawarski okręt flagowy będzie dostępny z normalnym i przedłużonym rozstawem osi. Jedną z nowości jest użycie laminatu z włókna węglowego przy elementach konstrukcji przedziału pasażerskiego. Dzięki użyciu lżejszych materiałów nowy model ma być o 130 kg lżejszy od poprzednika. Odpowiedni komfort jazdy zapewni powietrzne zawieszenie z poziomem regulacji i adaptacyjnymi amortyzatorami, które mają rozpoznawać nierówności zanim w nie wjedziemy. Dla lubiących zakręty przygotowano elektromechaniczne stabilizatory, które redukują pochylanie karoserii w łukach.

Seryjnie montowane będą światła w technologii LED, opcjonalnie dostępne będą również laserowe (tylko dla świateł drogowych).

Pod maską pozostaną silniki 6 i 8 cylindrowe. Zupełnie nowa będzie hybryda plug-in. Na początku dostępna będzie tylko jedna jednostka wysokoprężna. Będzie to 3 litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy diesel (730d) o mocy 265 KM. Również trzy litry, 6 cylindrów i turbodoładowanie posiada benzynowa wersja 740i, która dysponuje mocą 326 KM. Topową jednostką będzie póki co silnik V8 biturbo, o pojemności 4,4 litra i mocy 450 KM (750i). Pojawi się również wersja o oznaczeniu 740e, która napędzana będzie silnikiem 4 - cylindrowym. To premiera tak małej jednostki napędowej w nadwoziu "siódemki". 2 litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy osiąga moc 258 KM i jest wspomagany 70 kW silnikiem elektrycznym. W sumie w tej wersji auto osiąga moc 326 KM. Dla tej hybrydowej wersji BMW podaje średnie zużycie paliwa na poziomie 2,1 l/100 km. Limuzyna może jeździć również wyłącznie na prądzie. Pod warunkiem, że nie szybciej niż 120 km/h i nie dalej niż 40 km. Bateria zabiera jednak nieco pojemności bagażnika. Z 515 pozostaje 420 litrów.

Napęd na cztery koła jest dostępny dla wersji V8, diesel i hybryd. Dla wersji z przedłużonym rozstawem (+14 cm) xDrive oferowany jest dla wszystkich modeli. Za zmianę biegów odpowiada wyłącznie 8 biegowa, automatyczna przekładnia.

Wnętrze również ma opływać w luksus. O odpowiedni nastrój dba regulowane oświetlenie i panoramiczny, szklany dach z możliwością regulacji koloru. System iDrive wspomagany będzie nową funkcją - regulacją gestami/ruchami dłoni. Pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mają do dyspozycji zintegrowany tablet.

Zobacz wideo

Na pokładzie pojawi się wiele nowoczesnych systemów. Seria 7 potrafi rozpoznać odpowiednio wcześnie najechanie na tył pojazdu i automatycznie dociska pasy, dohamowuje po kolizji i włącza światła awaryjne. Poza tym ostrzega przed zmianą pasa bez użycia kierunkowskazu, utrzymuje samochód na swoim pasie ruchu z aktywną ochroną przed zderzeniem bocznym. Oprócz tego kto chce może po naciśnięciu przycisku zaparkować swoje BMW automatycznie, bez udziału kierowcy. Stereotypy o tym, że kobiety nie potrafią parkować można sobie schować między książki.

Polskie ceny nowego modelu jeszcze nie są znane.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW M5 | 30 lat mocy

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.