Seat Leon to nic innego, jak hiszpańska interpretacja Volkswagena Golfa. Obydwa modele zbudowano na tej samej platformie, korzystają też z bliźniaczych rozwiązań konstrukcyjnych. Ale nie są identyczne.
Nowy Leon Cupra ST to propozycja dla kierowców poszukujących rodzinnego kombi o znakomitych osiągach. Pod maską pracuje silnik generujący 265 lub nawet 280 KM i momencie 350 Nm. Do wyboru będą także 6-biegowa ręczna lub automatyczna skrzynia biegów (DSG). Czasy przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zależności od wersji wynoszą od 6,2 do 6 sekund.
Do dyspozycji właściciela i podróżujących pasażerów będzie bagażnik o pojemności 587 (maksymalnie 1470 litrów). Z zewnątrz Leona ST Cupra wyróżnia oczywiście to, co inne wersje nadwoziowe tej wersji, a mianowicie: przeprojektowane zderzaki, aluminiowe końcówki układu wydechowego czy nawet 19-calowe felgi. Nie zabraknie także w pełni LED-owych lamp przednich i tylnych, czy siedzeń obszytych alcantarą.
Identyczne możliwości przewozowe oferuje druga nowość w gamie Seata Leona, model X-Perience. Największą różnicę stanowi zawieszenie, podniesione o 15 mm względem standardowej wersji, oraz dodatkowe plastikowe listwy, które mają za zadanie sprawiać optyczne wrażenie, że mamy do czynienia z autem przeznaczonym do jazdy w terenie.
"Offroadowego" wizerunku dodają również aluminiowe płyty pod silnikiem i pod tylną częścią nadwozia. Na wyposażeniu "podniesionego" Leona znajdą się również czarne relingi dachowe oraz 10-ramienne felgi aluminiowe w rozmiarze 17 lub 18 cali.
Największą różnicę stanowi napęd obu osi modelu X-Perience realizowany za pomocą sprzęgła typu Haldex piątej generacji. Dostępne silniki znane są z palety tego modelu, czyli: benzynowe 1.8 TSI o mocy 180 KM i 280 Nm oraz dwa Diesle - 1.6 TDI o mocy 110 KM i 2.0 TDI o mocy 150 lub 184 KM.
Ekrany LED obecne na stoisku Moto.pl zapewnia Meon.pl
ZOBACZ TAKŻE:
Seat Leon ST Cupra | Pierwsza jazda | Dla Ciebie, dla rodziny