Na początku trzeba wyjaśnić czym jest Discovery Sport. Nie jest to następca popularnego i lubianego, ale też dzielnego w terenie Land Rover Discovery, tylko mniejszego Freelandera. Land Rover wykorzystał rozpoznawalną nazwę i adekwatnie do linii modelowej Range Rovera dodał określenie Sport dla odróżnienia od większego "oryginału".
Land Rover Discovery Sport wykorzystuje mocno zmodyfikowaną platformę poprzednika. Nadwozie mierzy 4599 mm długości i w obecnym kształcie mieści standardowo pięcioro pasażerów, wersja siedmioosobowa dostępna za dopłatą.
Kompaktowy SUV został zaprojektowany głównie z myślą o użytkowaniu na utwardzonych drogach, ale nie zapomniano także o jego zdolnościach terenowych. Discovery Sport został wyposażony standardowo w napęd 4x4 realizowany przez sprzęgło Haldex oraz system Terrein Response. Prześwit wynosi 212 mm, a maksymalna głębokość brodzenia to 600 mm.
Pod maską znajdziemy jeden z trzech silników. Są to: benzynowa jednostka 2.0 Si4 (240 KM) oraz wysokoprężne 2.2 TD4 (150 KM) i 2.2 SD4 (190 KM). Wszystkie mogą być oferowane z dziewięciobiegowym automatem, Diesle także z sześciobiegową skrzynią ręczną. Identyczną paletę znajdziemy w katalogu Range Rovera Evoque (od 186 600 zł). Na nowoczesne silniki serii Ingenium , zapowiadane przy okazji prezentacji Jaguara XE, trzeba jeszcze poczekać. Fabryka w której będą powstawać jeszcze nie została ukończona.
Używany Land Rover Freelander - ogłoszenia
Discovery Sport oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia: S, SE, HSE oraz HSE Luxury. Ceny zaczynają się od 187 000 zł za 240-konnego benzyniaka. Słabszy Diesel to wydatek przynajmniej 190 000 zł, mocniejszy 201 500 zł. Dopłata do skrzyni automatycznej w przypadku silników wysokoprężnych to ponad 12 tys. zł. Najdroższy Discovery Sport 2.2 SD4 HSE Luxury z automatem, ale bez innych dodatków to wydatek 295 380 zł.
ZOBACZ TAKŻE: