Wideo | ADAC, 4 kabriolety, dachowanie

ADAC poddało cztery najpopularniejsze kabriolety segmentu C w Niemczech testom dachowania. Wyniki nie są optymistyczne

Euro NCAP testuje AEB, czyli systemy awaryjnego hamowania

Przyzwyczailiśmy się, że współczesne samochody zapewniają nam przynajmniej dobry poziom bezpieczeństwa. Zderzenia czołowe, boczne, najechanie na słupek - to główne rodzaje zderzeń w testach Euro NCAP. Ale to nie wystarczy w przypadku kabrioletów. Aby mieć pojęcie o poziomie bezpieczeństwa oferowanego przez samochód ze składanym dachem, trzeba poddać go testowi dachowania. Taki test, na czterech popularnych modelach segmentu C, wykonało niemieckie ADAC.

Cztery kabriolety to: Opel Cascada, Peugeot 308CC, Renault Megane CC oraz Volkswagen Golf Cabriolet. Wszystkie wyposażone są w słupki przeciwkapotażowe chroniące pasażerów tylnych foteli. Wszystkie też poddane zostały testom za złożonym dachem.

Znajdź Volkswagena ze składanym dachem dla siebie - Ogłoszenia

Wyniki Cascady i Megane CC okazały się dobre. Siły działające na manekiny były w normie, a najbezpieczniejszym miejscem okazały się tylne fotele Opla Cascady. Wyniki Peugeota 308CC okazały się gorsze. Główną przyczyną było spóźnione działanie napinacza pasów bezpieczeństwa, przez co manekin podczas dachowania miał kontakt z nawierzchnią. Najgorzej wypadł Golf Cabriolet, w którym doszło do sporego odkształcenia się przedniego słupka. Obydwa manekiny siedzące z przodu miały silny kontakt głowy z nawierzchnią.

W trzech z czterech przebadanych modeli doszło do kontaktu głowy z nawierzchnią. Choć brzmi to dość zabawnie, ADAC rekomenduje ustawianie foteli w tych kabrioletach tak nisko, jak to tylko możliwe - oczywiście z uwzględnieniem zachowania odpowiedniej widoczności.

ZOBACZ TAKŻE:

Przerażające wyniki Euro NCAP | W tych pojazdach możesz zginąć

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.