Przyzwyczailiśmy się, że współczesne samochody zapewniają nam przynajmniej dobry poziom bezpieczeństwa. Zderzenia czołowe, boczne, najechanie na słupek - to główne rodzaje zderzeń w testach Euro NCAP. Ale to nie wystarczy w przypadku kabrioletów. Aby mieć pojęcie o poziomie bezpieczeństwa oferowanego przez samochód ze składanym dachem, trzeba poddać go testowi dachowania. Taki test, na czterech popularnych modelach segmentu C, wykonało niemieckie ADAC.
Cztery kabriolety to: Opel Cascada, Peugeot 308CC, Renault Megane CC oraz Volkswagen Golf Cabriolet. Wszystkie wyposażone są w słupki przeciwkapotażowe chroniące pasażerów tylnych foteli. Wszystkie też poddane zostały testom za złożonym dachem.
Znajdź Volkswagena ze składanym dachem dla siebie - Ogłoszenia
Wyniki Cascady i Megane CC okazały się dobre. Siły działające na manekiny były w normie, a najbezpieczniejszym miejscem okazały się tylne fotele Opla Cascady. Wyniki Peugeota 308CC okazały się gorsze. Główną przyczyną było spóźnione działanie napinacza pasów bezpieczeństwa, przez co manekin podczas dachowania miał kontakt z nawierzchnią. Najgorzej wypadł Golf Cabriolet, w którym doszło do sporego odkształcenia się przedniego słupka. Obydwa manekiny siedzące z przodu miały silny kontakt głowy z nawierzchnią.
W trzech z czterech przebadanych modeli doszło do kontaktu głowy z nawierzchnią. Choć brzmi to dość zabawnie, ADAC rekomenduje ustawianie foteli w tych kabrioletach tak nisko, jak to tylko możliwe - oczywiście z uwzględnieniem zachowania odpowiedniej widoczności.
ZOBACZ TAKŻE:
Przerażające wyniki Euro NCAP | W tych pojazdach możesz zginąć
źródło: Okazje.info