Wszystkie wersje Forda Focusa, poczynając od odmiany Ambiente, zawierają seryjnie układy ABS z elektrycznym podziałem siły hamowania EBD, ESP z układem kontroli trakcji TA oraz TVC (układ poprawiający stabilność na zakrętach). Oprócz wymienionych składników wyposażenia wersja Ambiente oferuje również m.in.: elektrycznie sterowane lusterka i szyby przednie, reflektory halogenowe, kurtyny boczne i kilka innych dodatków. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty 4 500 zł.
Warto zainteresować się wersją Trend, za którą trzeba zapłacić 67 050 zł. W tym przypadku standardem są wymienione wyżej składniki wyposażenia, do których Ford dorzuca jeszcze m.in.: klimatyzację manualną, kierownicę pokrytą skórą oraz tryb Eco Mode. Za automatyczną klimatyzację dwustrefową trzeba dopłacić 2 500 zł.
Silniki z serii EcoBoost są tak małe, że postawione na ziemi zajmują powierzchnię mniejszą niż kartka A4. Jak to możliwe, że potrafią napędzać kompaktowe auto? Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa oraz turbodoładowaniu, filigranowe jednostki Forda generują moc 100 albo 125 koni mechanicznych. Są również w stanie wygenerować całkiem spory moment obrotowy - 170 Nm, dostępny w zakresie od 1400 do 4500 obrotów na minutę.
Przede wszystkim jednak, nowy trzycylindrowiec ma być oszczędny. Ford zarzeka się, że średnie zużycie paliwa dla wersji 100-konnej to 4,8 l/100 km (emisja CO2 - 109 g/km). Mocniejsza odmiana silnika potrzebuje średnio o 0,2 l/100 km więcej (emisja CO2 - 114 g/km).
Skonstruowanie tak małego i tak bardzo oszczędnego silnika, który mimo to dysponuje tak wysoką mocą i zapewnia tyle radości z prowadzenia w samochodzie wielkości Forda Focus jeszcze kilka lat temu nie byłoby możliwe - podkreśla Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe
Ford Focus, 1.0 EcoBoost 100 KM
Ford Focus, 1.0 EcoBoost 125 KM
Dziś, trzycylindrowe 1.0 dostępne jest w Focusie. W przyszłości trafi także m.in. do C-Maxa i nowego Forda B-Max.
Piotr Kozłowski, Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
Ford Focus TDCi | Pierwsza jazda